اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کم‌آبی مشکل بزرگ‌ترین روستای مازندران

مردم روستای اسرم یکی از بزرگ‌ترین روستاهای مازندران از مشکل کم‌آبی رنج می‌برند.

کم‌آبی مشکل بزرگ‌ترین روستای مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، روستای اسرم در بخش مرکزی این شهرستان با بیش از 5هزار نفر جمعیت یکی از بزرگ‌ترین روستاهای مازندران به شمار می‌رود که مردم آن طی سال‌های گذشته در مشکل بی‌آبی یا کم‌آبی بسر می‌برند.

مردمی که اغلب به کار کشاورزی و دامپروری مشغولند همواره یکی از گله‌مندی‌های خود را کمبود آب شرب در این روستای بزرگ عنوان می‌کنند و از آن در رنج و عذاب هستند.

محمد روحی‌پور یکی از اهالی این روستاست، وی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: مسئولان آب و فاضلاب روستایی شهرستان قبض آب 20هزار تومانی را برایم صادر کرده‌اند و من نیز وجه آن را واریز کرده‌ام اما ما در تابستان حتی یک روز هم از داشتن آب شرب کافی برخوردار نیستیم.

وی اضافه کرد: مسئولان شش ماه پیش گفته بودند که چاه دوم آب شرب این روستا تا 10 روز دیگر افتتاح می‌شود اما تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است.

این روستایی مازندرانی با بیان اینکه قبلا خود روستا بهتر آب مردم را مدیریت می‌کرد، تصریح کرد: مسئولان به ما جوابی نمی‌دهند که چرا مشکل ما حل نشده است.

یکی دیگر از اهالی این روستا در این مورد می‌گوید: در روزهای گذشته به مامور آب مراجعه کرده‌ایم و وی می‌گوید که من ماهی 120هزار تومان حقوق دریافت می‌کنم و این مشکل به من ارتباطی ندارد، بروید دهیاری پیگیری کنید.

احمد سلامت ادامه داد: دهیاری، راه شرکت آب و فاضلاب روستایی را به ما نشان می‌دهد و حال که آمده‌ایم آب و فاضلاب روستایی شهرستان میاندرود به ما می‌گویند بروید فرمانداری.

وی تصریح کرد: ما آب خوردن نداریم حتی برای استحمام مشکل داریم، حتی گوسفندان ما نیز آب خوردن ندارند روستاهای اطراف این مشکل را ندارند فقط ما هستیم که با رنج کم‌آبی مواجه هستیم.

مهدی رزاقی یکی دیگر از این اهالی است که با  عصبانیت از بدقولی مسئولان می‌گوید: به ما چشم می‌گویند اما خبری از عمل کردن نیست، در منزل آب برای دست شستن نداریم، می‌رویم شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، می‌گویند بروید اداره شهرستان و حالا هم که آمده‌ایم اداره آب روستایی شهرستان می‌گویند رئیس نیست بروید فرمانداری، اما ما خسته شده‌ایم، خانواده‌های ما در عذاب هستند مسئولان پشت کولر نشسته‌اند و ما را به این طرف و آن طرف پاس کاری می‌کنند.

به گزارش فارس، تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان میاندرود در سال‌های گذشته با افت شدید آب شرب و به نوعی کم‌آبی مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند که مسئولان هنوز نتوانسته‌اند درمانی قطعی برای حل این مشکلات پیدا کنند.

روستای اسرم یکی از این مناطق است که همواره با این مشکل مواجه است و  اقدامات مسئولان تاکنون نتوانسته است این معضل را به طور کامل برطرف کند و همین مساله موجب سختی در زندگی و آزردگی خاطر مردم شده است.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول