اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم

علیزاده پورنیا نایب قهرمان کشتی دانشجویان جهان شد / شکست برابر قهرمان المپیک

هادی علیزاده پورنیا با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در مسابقات رشته کشتی فرنگی دانشجویان جهان پایان داد.

علیزاده پورنیا نایب قهرمان کشتی دانشجویان جهان شد / شکست برابر قهرمان المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هادی علیزاده پورنیا ورزشکاری است که در فروردین‌ماه سال جاری با کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا در رشته کشتی فرنگی، استان قم را صاحب نخستین مدال میادین برون مرزی سال 1392 کرد و حالا به دومین مدال نقره خود از مسابقات برون مرزی سال جاری دست یافت.

البته مدال نقره رقابت‌های کشتی فرنگی دانشجویان جهان در کشور روسیه بعد از مدال نقره کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در دهلی هند و مدال نقره مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران، سومین نشان نقره هادی علیزاده از مسابقات برون مرزی کشتی فرنگی در سال 2013 میلاد به شمار می‌رود.

موفقیت‌های جوان اول کشتی فرنگی استان قم و کشورمان در وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در به دست آوردن هشت مدال از مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی در سال‌های 2010 تا 2012 توفیقات بسیار ارزنده‌ای بود که همگان را بر این باور و عزم مطمئن کرده بود که ‌هادی علیزاده پورنیا می‌تواند دومین طلای خود از دانشجویان جهان را نیز کسب کند اما این اتفاق نیفتاد.

بعد از جام جهانی کشتی فرنگی که اسفندماه سال 1391 به میزبانی کشورمان در تهران و در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و تیم ملی توانست با مقام نایب قهرمانی و نشان نقره به کار خود پایان بدهد، ‌هادی علیزاده پورنیا کشتی‌گیر توانمند قمی نیز یکی از اعضای تیم ملی بود.

این کشتی‌گیر توانمند کمتر از دو ماه بعد از نایب قهرمانی جام جهانی 2013 کشتی فرنگی با تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان توانست این بار نایب قهرمانی و نشان نقره رقابت‌های کشتی فرنگی 2013 قهرمانی آسیا را با افتخار به دست بیاورد.

فرنگی‌کار قمی ارزنده کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان نیز که با شرکت فرنگی‌کاران مطرح دنیا در شهر کازان روسیه برگزار شد، درخشش بسیار قابل توجهی داشت اما نتوانست نشان طلای خود در سال 2012 را تکرار کند.

‌هادی علیزاده پورنیا در پیکارهای وزن 74 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان جهان در روسیه در دور نخست با قرعه استراحت رو به رو شد اما در دور دوم به مصاف حریفی از کشور آمریکا رفت، در دور سوم با حریفی از اوکراین رقابت کرد و در دور چهارم به مصاف کشتی‌گیری از لهستان رفت که در هر سه کشتی خود پیروز شد.

این نتایج خیره کننده موجب شد این بار نیز در وزن 74 کیلوگرم هادی علیزاده پورنیا به دیدار نهایی صعود کند اما این کشتی‌گیر به صخره محکمی به نام رومان ولاسف روسیه‌ای برخورد کرد و با شکست در این مسابقه به مقام نایب قهرمانی جهان در مسابقات یونیورسیاد جهانی دانشجویان دست یافت.

انتهای پیام/78002/ذ30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول