اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی:

مجلس طرح تجمیع انتخابات را تعیین تکلیف کند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی نبود قانون تجمیع انتخابات را از اشکالات در روند برگزاری این نوع انتخابات برشمرد و گفت: باید مجلس شورای اسلامی طرح تجمیع انتخابات را تعیین تکلیف کند.

مجلس طرح تجمیع انتخابات را تعیین تکلیف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر وحیدی عصر امروز به خبرنگاران اظهار کرد: برای نخستین بار تجمیع انتخابات در 24 خرداد برگزار شده این در حالی است که هنوز قانون آن در مجلس تصویب نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این یک نقص در انتخابات است، افزود: متولیان امر برای برگزاری انتخابات در یک سردرگمی به سر می‌برند.

وحیدی تصریح کرد: اگر قرار است تا انتخابات‌های آینده هم به صورت تجمیعی برگزار شود، ‌باید قانون آن هم مصوب شود.

وی برگزاری دو انتخابات هم‌زمان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در سال 94 مورد توجه قرار داد و افزود: این شایسته نیست که هنوز قانون تجمیع انتخابات در مجلس معطل بوده و عدم تعیین تکلیف آن می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد از این رو مجلس باید سریع‌تر تجمیع انتخابات را بررسی و قانون آن را مصوب کند.

به گفته سخنگوی هیئت نظارت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی، خوشبختانه با منویات رهبر انقلاب اسلامی حماسه بزرگی در انتخابات 24 خرداد با وجود تجمیع انتخابات رقم خورد.

وی تصریح کرد: برای انتخابات دو سال آینده یا باید انتخابات به شکل تجمیعی برگزار نشده و یا طرح آن سریع‌تر در مجلس تعیین تکلیف و به صورت قانون تصویب شود.

وحیدی برگزاری 32 انتخابات طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: سالانه یک انتخابات در کشور برگزار شده از این رو یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های تجمیع انتخابات فراهم کردن ساز و کار کاهش وقت و هزینه برگزاری آن است.

* شمار نمایندگان مجلس بر اساس قانون اساسی افزایش یابد

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی همچنین یکی از ظرفیت‌های معطل مانده بر اساس قانون اساسی در سال‌های اخیر را افزایش شمار نمایندگان بر اساس هر 10 سال یک بار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع باید از سوی نمایندگان مجلس در سال 88 مورد پیگیری و تصویب قرار می‌گرفت، گفت: بازنگری در این زمینه از سوی نمایندگان مجلس ضروری است.

وحیدی تصریح کرد: این اقدام باید چهار سال گذشته انجام می‌شده و تاکنون به دلایل مختلف انجام نشده است.

به گفته وی، بخشی از افزایش شمار نمایندگان می‌توانست برخی حوزه انتخابیه خراسان شمالی را هم در بر بگیرد.

* رسانه‌ها اصول مترقی قانون اساسی را تبیین کنند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی میثاق شهدای گران‌قدر بوده که از اصول مترقی برخوردار است، گفت: باید این اصول از سوی رسانه‌ها برای جامعه تبیین شود.

وی افزود: افرادی که آمده و قانون اساسی را نوشته منتخبان مردم بوده که به معنای واقعی به رسالت خود در زمینه تدوین قانون اساسی عمل کردند.

وحیدی 23 اصل از قانون اساسی را شامل تشکیلات، جایگاه و وظایف مربوط به شورای نگهبان دانست.

*مشارکت بالای مردم خراسان شمالی به نسبت دوره‌های قبل

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی همچنین با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی مردم این استان گفت: مشارکت بالای مردم خراسان شمالی را به نسبت دوره‌های قبل در این انتخابات شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ میزان مشارکت مردم در این دوره سرافراز و سربلند شدیم، افزود: مردم در این دوره از انتخابات سنگ تمام گذاشتند.

وحیدی با اشاره به اینکه برخی نگرانی‌ها به خاطر وجود مشکلات در کاهش میزان مشارکت مردم وجود داشت، گفت: با این وجود مردم مشارکت خوبی را رقم زده و برگ زرینی بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی افزودند.

انتهای پیام/63002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول