اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نظارت انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی:

آماده پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مردم درباره انتخابات هستیم

سرپرست دفتر نظارت انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی با تاکید بر آمادگی کامل این دفتر در راستای پاسخگویی به ابهامات مردم نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از زمان برگزاری انتخابات تاکنون هیچ کس ابهامی نسبت به انتخابات نداشته است.

آماده پاسخگویی به سئوالات و ابهامات مردم درباره انتخابات هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین محرابی پیش از ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که به مناسبت 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به وظایف خطیر شورای نگهبان اظهار کرد: در ابتدا باید خدا قوتی به تمامی دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات از جمله نیروهای اجرایی، بازرسی، نظارت، نظامی و انتظامی و غیره بگوییم؛ به واقع انتخاباتی پرشور، وزین و آرام با سلامت کامل برگزار شد.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان گذاشته شده است، افزود: یکی از وظایف مهم شورای نگهبان، تطبیق قوانینی که در کشور وضع می‌شود، با احکام اسلام است؛ براساس اصل 93 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان جز در موارد تصویب اعتبارنامه نمایندگان و انتخاب شش حقوقدان این شورا، اعتبار قانونی ندارد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: نظارت بر برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی از دیگر وظایف مهم شورای نگهبان براساس قانون اساسی است؛ همچنین اصل وظیفه شورای نگهبان، پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی بوده و برای اینکه این پاسداری به خوبی انجام شود و در حکومت انحراف صورت نگیرد، گلوگاه‌های حساس را به شورای نگهبان سپرده‌اند.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شورای نگهبان و وظایف خطیر این شورا تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که شورای‌ نگهبان‌ از یک‌ نظر مهم‌ترین‌ نهاد جمهوری‌ اسلامی‌ است‌؛ زیرا که‌ قوام‌ این‌ نظام‌ به‌ اسلامیت‌ آن‌ است‌ و شورای‌ نگهبان‌، تضمین‌کننده‌ این‌ معناست‌. اگر شورای‌ نگهبان‌ نمی‌بود، به‌ تدریج‌ استحاله‌ای‌ در هویت‌ نظام‌ و در پایداری‌ ارکان‌ نظام‌ به‌ وجود می‌آمد.

محرابی با اشاره به دیگر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شورای نگهبان مانع این است که نظام اسلامی از خط دین و اسلام و همچنین از حفظ قانون اساسی منحرف شود، اذعان داشت: به واقع شورای نگهبان از جایگاهی ویژه و کلیدی در قانون اساسی و در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است؛ در انتخاباتی که امسال برگزار کردیم حتی یک رای هم در سطح استان خراسان‌‌رضوی عاملاً و یا عامداً جا به جا نشده و اجازه جابه جا شدن هم نداده‌ایم.

وی با اشاره به فتنه 88 گفت: در فتنه 88 متاسفانه اتفاقاتی به وجود آمد که کام مردم ما را تلخ کرد؛ به هرحال برگزاری این انتخابات به همراه سلامت کامل نظام را از هرگونه مسئله و ابهامی رفع اتهام کرد و همه دانستند که انتخابات‌ها در ایران در هر شرایط و در تمام دوره‌ها با سلامت کامل برگزار شده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان خراسان‌رضوی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آموزش 15 هزار ناظر در طول سال برای امر انتخابات یادآور شد:‌ یکی از وظایف این شورا پس از انتخابات در دفاتر استانی آموزش ناظران و نیز ارزیابی آنها است؛ به گونه‌ای که در مسائل عقیدتی، بصیرتی ضمن آموزش از نظر جانبداری و طرفداری از شخص خاص ارزیابی می‌شوند و در صورت مشاهده جانبداری از شخص و کاندیدای خاص قطعا از شبکه نظارت حذف می‌شوند.

به گفته محرابی هیچ یک از ناظران این شورا عضو احزاب فعال در کشور نیستند چراکه در صورت مشاهده از شبکه ناظران حذف می‌‌شوند.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول