اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میدان امام(ره) تجلی‌گاه آثار خوشنویسی علی خیری

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی استاد علی خیری با پیوند به ماه مبارک رمضان در گالری نقش خانه هنرهای سنتی واقع در میدان امام برپا است.

میدان امام(ره) تجلی‌گاه آثار خوشنویسی علی خیری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خوشنویسی پیوند روح و قلم است، قلمی که روح را جوهر بیان خویش کرده و بر صفحه کاغذ تحریر عشق و ترنم می‌کند، خوشنویسی هنری روحانی و متعالی برای مشق عشق است که تنها از سر انگشتان هنرمندانه بزرگانی جریان دارد که ماورای هستی را لمس کنند و با لوح لطیف جان خود تحریر بندگی کنند.

آیات، احادیث، غزل، تصنیف و قصیده‌ سرمشق‌های این هنر قابل و متعالی است و فضای حاکم در این هنر معنویت و عرفان است، رمضان نیز ماه مشق بندگی و اخلاص است و پیوند این ماه با هنر متعالی خوشنویسی پیوندی مبارک و خوش یمن است که هم اینک در نمایشگاهی از آثار خوشنویسی استاد علی خیری در نقش خانه هنرهای سنتی میراث فرهنگی در جریان است.

نمایشگاهی از آثار نفیس استاد علی خیری در قالب خط نستعلیق، ثلث و سایر قالب‌ها به نمایش گذاشته شده است و گالری نقش خانه واقع در میدان امام اصفهان مکانی متبرک برای تجلی پیوند خوشنویسی و ماه مبارک رمضان فراهم آورده است همچنین  فضای معنوی و سنتی نقش خانه هنرهای سنتی اصفهان بر تأثیرگذاری این نمایشگاه و تحریک فضای عرفانی آنان تأثیر زیادی دارد.

به گزارش فارس، این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان برای بازدید علاقه‌مندان برپا است.

انتهای پیام/63019/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول