اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بودجه ملی علاج دردهای طرح‌های دریا در مازندران

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران تاکید کرد: دریای مازندران بودجه ملی می‌خواهد.

بودجه ملی علاج دردهای طرح‌های دریا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دریا مقصد بسیاری از گردشگران و میهمانان فصل بهار و تابستان در مازندران است.

برای استقبال از میهمانان تابستان، طرح‌های دریا در طول سال‌های گذشته تعریف شده است که تعدادی از این طرح‌ها در ارائه خدمات دریایی موفق و تعدادی نیز به گفته گردشگران ناموفق بودند.

سال گذشته و امسال نیز سال‌های خوبی برای گردشگران و استفاده‌کنندگان دریا نبوده است، به طوریکه گلایه‌های متعددی از نبود امکانات زیربنایی مطرح شده است که تامین این نیاز‌ها به تلاش بیشتری از سوی مسئولان نیاز دارد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران، با توجه به استفاده سالانه 30 میلیون نفر مردم کشورمان از دریای مازندران خواستار بودجه ملی برای سامان‌دهی به سواحل این دریا شد.

حسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری می گوید: هزینه برآورد شده سوخت جت‌اسکی‌های گشت دریایی، روغن شناورها و قایق‌های نجات و امداد، حق‌الزحمه منجیان غریق و تغذیه آنان نیاز به 25 میلیارد ریال بودجه دارد.

پارسال 8 هزار نفر توسط ناجیان غریق از مرگ نجات یافتند

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از 8 هزار نفر توسط ناجیان غریق استان مازندران از مرگ نجات یافتند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران تاکید کرد: سال گذشته حدود 570 نفر سراسر ساحل را در مناطق حادثه‌خیز پوشش دادند که در چهار ماه فعالیت کردند و تنها دو ماه حقوق دریافت کردند.

اسلامی تصریح کرد: این هیئت تنها هیئتی است که هم از بعد قهرمانی و هم امدادی ارزش‌های انسانی برخوردار است.

وی تعداد اعضای هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران را 10هزار نفر اعلام کرد و گفت: سالانه 600 نفر ناجیان غریق در نقاط حادثه‌خیز سواحل و 700 نفر منجی خواهر و برادر در طرح‌های دریای مازندران حفاظت از جان شناگران را برعهده دارند.

ظرفیت طرح‌ها پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان نیست

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران افزود: از سازمان‌هایی که فعالیت دریایی دارند مانند بنادر و دریانوردی و شیلات انتظار می‌رود در اجرای طرح‌های دریا و مناطق حادثه‌خیز همکاری و مشارکت کنند.

اسلامی گفت: پلاژهای دولتی و خصوصی که در سواحل استان مازندران به ارائه خدمات می‌پردازند، در گذشته اقدام به ایجاد طرح‌های سالم‌سازی دریا می‌کردند اما در چند سال اخیر به بهانه اینکه سواحل آزادسازی شد و در اختیار آنان قرار ندارد، نسبت به راه‌اندازی طرح فعالیتی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: پلاژهای یاد شده، گردشگران و میهمانانی را که در آنها اسکان دارد به منظور استفاده از دریا به طرح‌های سالم‌سازی ما اعزام می‌کنند که با توجه به تعداد زیاد استفاده‌کنندگان، ظرفیت طرح‌ها پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان نیست.

به‌کارگیری منجیان غریق در مناطق ممنوعه شنا

فرماندار شهرستان عباس‌آباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: با وجود اینکه شهرستان عباس‌آباد هر ساله در فصل تابستان پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر کشور است، اما امکاناتی که ما به منظور ارایه خدمات به استفاده‌کنندگان از این موهبت الهی در اختیار داریم، ناکافی است.

تقی خادمی از ایجاد هماهنگی به منظور به‌کارگیری منجیان غریق در مناطق ممنوعه شنا و کور ساحل برای کاهش تعداد غرق‌شدگان در سواحل این شهرستان خبر داد.

وی اضافه کرد: امسال هم به دلیل کمبود اعتبارهای ملی در پرداخت حق‌الزحمه منجیان غریق در این شهرستان پرگردشگر غرب استان مازندران با مشکل روبرو شدیم.

ناکافی بودن اعتبارهای فرهنگی طرح‌های دریا

فرماندار عباس‌آباد همچنین بر  ناکافی بودن اعتبارهای فرهنگی طرح‌های سالم‌سازی دریا در این شهرستان و نیاز به بودجه بیشتر به منظور پیشبرد امور فرهنگی و اقداماتی مانند نصب علایم هشداردهنده بیشتر در این طرح‌ها تأکید کرد.

خادمی افزود: با شهرداری‌ها، فرماندهی انتظامی، فرماندهی دریابانی، هیئت نجات غریق و دیگر اعضای کمیته طرح سالم‌سازی دریا به منظور کاهش غریق و اشتغال جوانان در مناطقی که قابلیت ایجاد غرفه عرضه و فروش کالاهای مورد نیاز استفاده‌کنندگان از دریا را دارا باشند به ویژه در نقاط ممنوعه شنا و کور سواحل هماهنگی انجام شد.

اعزام تیم ویژه بازرسی در سواحل

وی نصب علایم هشداردهنده در مناطق حادثه‌خیز، بکارگیری ناجیان غریق با تجربه در طرح‌ها به ویژه در مناطقی که شنا در آنها ممنوع اعلام شده و اعزام تیم ویژه بازرسی در سواحل به‌منظور نظارت مستمر بر فعالیت عوامل اجرایی محل طرح‌ها، پلاژها و نقاط حادثه‌خیز را از اقدامات انجام شده برای کاهش تعداد غرق‌شدگان در سواحل شهرستان عباس‌آباد اعلام کرد.

انتهای پیام/2296/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول