اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آستارا خبر داد

نجات جان 30 غریق در سواحل آستارا

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار آستارا از نجات 30 نفر غریق از آغاز طرح سالم‌سازی دریای در سواحل این شهرستان خبر داد.

نجات جان 30 غریق در سواحل آستارا

محمد رضا شهاب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه مجموع طرح‌های سالم‌سازی دریای این شهرستان را شش طرح عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در راستای توسعه و افزایش طرح‌های سالم‌سازی دریا در آستارا طرح‌های سالم‌سازی در مناطق سیبلی و قره‌سو نیز پیش‌بینی شده که در بازدید کارشناسان استانداری مورد موافقت قرار گرفته است.

این مسئول، با اشاره به نقاط حادثه‌خیز و خطرآفرین در سواحل دریای آستارا، افزود: نقاط خطرآفرین سواحل آستارا شامل 9 نقطه در ساحل شریعتی، از گمرک تا بازارچه، شمال طرح صدف، پشت نیروی دریایی، جنوب طرح ساحلی لوندویل، خلج‌محله پایین و بالا و آقا خان‌محله است.

وی با تأکید بر اینکه افراد از هرگونه شنا در مناطق ممنوعه و خطرآفرین جداً خودداری کنند، تصریح کرد: 18 ناجی در این مناطق حادثه‌خیز و خطر آفرین مستقر شده‌اند که حضور این ناجیان مجوزی برای شنای افراد در مناطق مذکور نیست.

به گفته شهاب‌زاده، تعداد 9 نفر نیروی امدادی هلال احمر در مناطق حادثه‌خیز و خطرآفرین آستارا مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طرح‌های صدف و سفیر امید نیروهای امدادی و دستگاه آمبولانس مستقر هستند، خاطرنشان کرد: یک نفر غیربومی در سواحل دریای این شهرستان به دلیل شنا کردن در خارج از طرح و قبل از آغاز طرح سالم‌سازی در ساحل شریعتی جان خود را از دست داد.

معاون فرماندار آستارا اضافه کرد: از آغاز رسمی طرح سالم‌سازی دریا در آستارا تا کنون تعداد 30 نفر از غرق‌شدگان توسط ناجیان غریق و نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی این شهرستان در حال اجرا است، یادآور شد: صدف و سفیر امید، طرح‌های فرهنگی سپاه ناحیه آستارا در حال فعالیت هستند.

 شهاب‌زاده، ایجاد غرفه‌های فرهنگی و برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی را شامل طرح‌های مذکور عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول