اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از روزهای دشوار بازنشستگان فولاد

خبرهای خوشی برای بازنشستگان ذغال‌سنگ کرمان در راه است

این روزها بازنشستگان ذغال‌سنگ کرمان در حالی با مشکلاتی در زمینه پرداخت حقوق و مسائل درمانی خود دست و پنجه نرم می‌کنند که مسئولان از در راه بودن خبرهای خوش برای این قشر زحمتکش خبر می‌دهند.

خبرهای خوشی برای بازنشستگان ذغال‌سنگ کرمان در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، این روزها بازنشستگان صنعت فولاد پس از سال‌ها کار طاقت‌فرسا در معادن ذغال‌سنگ در حالی با مشکلاتی در زمینه پرداخت حقوق و مسائل درمانی خود دست و پنجه نرم می‌کنند که مسئولان از در راه بودن خبرهای خوش برای این قشر زحمتکش خبر می‌دهند.

کار کردن در معادن ذغال‌سنگ به دلیل خطر ریزش معدن و وجود انواع گازها کشنده و گرد زغال و خاک معلق در فضای معدن خطرات بسیار زیادی را برای سلامتی کارگران در پی دارد، اما بسیاری از مردان غیرتمند و زحمتکش ما این خطرات را به جان خریده و می‌خرند تا نان حلال بر سفره زن و بچه‌هایشان بگذارند.

اگر چه در تیرماه سال گذشته مدیرعامل کانون بازنشستگان ذغال‌سنگ‌ کرمان‌ از به نتیجه رسیدن پیگیری بیش از سه سال برای اجرای کامل تبصره پنج ماده 109 قانون خدمات مدیریت کشوری خبر داد، گفت: حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان زغال سنگ به 7 میلیون ریال رسید، اما این قشر زحمتکش از ماه‌ها قبل برای دریافت حقوق خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

حقوق بازنشستگان ذغال‌سنگ کرمان به موقع پرداخت نمی‌شود و این امر مشکلات بسیاری را برای آنها به‌وجود آورده است.

عدم پرداخت حقوق به بازنشستگان ذغال‌سنگ کرمان و افزوده شدن فشار زندگی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان بر این افراد موجب شد که آنها با برقراری تماس‌های مکرر با خبرنگار فارس در کرمان طی دو روز اخیر خواستار پیگیری این موضوع شوند. 

ریه‌های خاک‌گرفته و دستان خالی بازنشستگان زغال‌سنگ

یکی از بازنشستگان ذغال‌سنگ کرمان به خبرنگار فارس گفت: حدود دو ماه است که حقوق ما پرداخت نشده و ما با مشکلات بسیاری برای تامین هزینه‌های خود مواجه هستیم.

حسین عسکری افزود: ما سال‌ها در تونل‌های معادن کار کردیم، ریه‌های ما خاک گرفته است و سلامت خود را از دست دادیم، اما حالا برای پیگیری درمان خود مشکل داریم، زیرا ذغال‌سنگ به بسیاری از پزشکان و مراکز درمانی بدهکار است و ما نمی‌توانیم از خدمات آنها بهره ببریم.

وی تصریح کرد: فرزندان ما بزرگ شده‌اند و برای تحصیل و ازدواج آنها باید هزینه‌های بسیاری انجام دهیم، اما با این وضعیتِ پرداخت حقوق نمی‌توانیم از عهده مخارج خانواده‌هایمان برآییم و امیدواریم که مسئولان برای رفع مشکلات ما فکری اساسی بکنند.

شرمنده خانواده‌هایمان هستیم

یکی دیگر از بازنشستگان ذغال‌سنگ کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ما به غیر از درآمد بازنشستگی منبع درآمد دیگری نداریم و زمانی که حقوق ما را نمی‌دهند، فشار زیادی بر ما و خانواده‌هایمان تحمیل می‌شود.

سعید احمدی ابراز داشت: باور کنید در این ماه مبارک رمضان شرمنده خانواده‌هایمان هستیم، زیرا حتی پول نان سفره‌هایمان را هم باید قرض بگیریم.

وی عنوان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که به فکر ما باشند و کاری کنند که ما در برابر زن و بچه‌هایمان شرمنده و خجالت‌زده نباشیم.

حقوق خرداد ماه در راه است

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذغال‌سنگ استان‌ کرمان‌ به خبرنگار فارس گفت: دولت در زمینه واگذاری سهام کارخانجات فولاد به صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی اقدام کرده که این صندوق حمایت خود را به‌دست آورد.

هوشنگ انکوتی ابراز داشت: این سهام در حال انتقال است تا سود فروش این سهام به بازنشستگان تعلق گیرد و مشکلات آنها برطرف شود.

وی عنوان کرد: از دولت درخواست کرده‌ایم که 300 میلیارد تومان از خزانه به صندوق حمایت از حقوق بازنشستگان ذغال‌سنگ کمک کند تا حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم و پس از انتقال سهام این مبلغ را به خزانه برگردانیم.

انکوتی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همکاری مطلوبی با ما دارند و برای رفع مشکلات بازنشستگان تلاش می‌کنند.

رفع مشکلات درمانی بازنشستگان ذغال‌سنگ

وی با بیان اینکه فقط حقوق خردادماه بازنشستگان ذغال‌سنگ پرداخت نشده است، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم که طی چند روز آینده این حقوق پرداخت شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بحث درمان بازنشستگان ذغال‌سنگ بسیار مهم بود، افزود: بدهی‌هایی که به پزشکان و مراکز درمانی داشتیم، طی سه هفته گذشته پرداخت شده است و تا چند روز آینده مشکلات درمانی این قشر برطرف می‌شود.

انتهای پیام/80019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول