اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرمانده تروریست‌های سوری: کامرون به ما خیانت کرد/ غرب تنها وعده می‌دهد

«سلیم ادریس» در واکنش به عدم ارسال سلاح برای مخالفان سوری، نخست‌وزیر انگلیس را به خیانت متهم کرد و گفت: به زودی هیچ اثری از «ارتش آزاد سوریه» باقی نمی‌ماند.

فرمانده تروریست‌های سوری: کامرون به ما خیانت کرد/ غرب تنها وعده می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «دیلی‌تلگراف»، ژنرال «سلیم ادریس» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در واکنش به عقب‌نشینی نخست‌وزیر انگلیس از طرح ارسال سلاح برای مخالفان دولت سوریه، گفت این تصمیم «ما را تنها می‌گذارد» تا کشته شویم و این امکان را به افراطی‌ها می‌دهد که بر مخالفان حاکم شوند. وی همچنین «دیوید کامرون» را به خیانت به مخالفان دولت سوریه متهم کرد.

فرماندهان نظامی عضو شورای امنیت ملی انگلیس در چند روز گذشته بارها به کامرون نسبت به تبعات اجرای طرح تسلیح مخالفان سوری هشدار داده و وی را از این کار منع کرده بودند. نهایتا همین هشدارها دیروز نخست‌وزیر انگلیس را از اجرای این طرح بازداشت. کامرون پیش از این از حامیان جدی طرح ارسال سلاح برای مخالفان دولت سوریه بود.

ادریس در واکنش به تصمیم اخیر کامرون، با لحنی عصبی به دیلی‌تلگراف گفته است: غرب فقط مدام وعده می‌دهد. دیگر مسخره شده. هنوز فرصت پیدا نکرده‌ام که به آقای کامرون بگویم که اگر ما را تنها بگذارند، کشته می‌شویم. من از طرف همه سوری‌ها از شما تشکر می‌کنم!

دیلی‌تلگراف با اشاره به پیشرفت‌های اخیر نیروهای ارتش سوریه، نوشته است که تحولات اخیر نشان می‌دهد که اوضاع سوریه به نفع بشار اسد پیش می‌رود.

ادریس در بخش دیگری از مصاحبه هشدار داده است که عدم ارسال سلاح برای گروه‌های «میانه‌رو» می‌تواند موجب قدرتمندتر شدن گروه‌های «افراطی» شود که دسترسی بهتری به منابع تسلیحاتی دارند.

در چند روز گذشته درگیری‌های گسترده‌ای میان گروه‌های مختلف از مخالفان دولت سوریه آغاز شده است. گروه‌های وابسته به القاعده اکنون در سوریه قدرت بیشتری گرفته و تلاش می‌کنند تا گروه‌های دیگر را حذف کنند.

فرمانده «ارتش آزاد سوریه» سپس به غرب هشدار داد: به زودی دیگر اثری از ارتش آزاد باقی نخواهد ماند. گروه‌های جهادی به زودی کنترل همه‌چیز را در اختیار می‌گیرند که این به نفع انگلیس نیست.

یک منبع آگاه به روزنامه دیلی‌تلگراف گفته است که بحث ارسال سلاح‌های سنگین برای مخالفان هیچ‌گاه جدی نبوده و این تنها حربه‌ای برای کشاندن «بشار اسد» به پای میز مذاکره بوده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول