اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مسئول نظامی سوری در گفت‌و‌گو با فارس:

ارتش سوریه بیش از 60 درصد «جوبر» را تحت کنترل درآورده است

فرمانده عملیات ارتش سوریه در «جوبر» با اعلام اینکه بیش از 60درصد این منطقه تحت کنترل درآمده است، اظهار داشت: عملیات نظامی تا پاکسازی کامل محور شمالی جوبر از تروریست‌های مسلح ادامه می‌یابد.

ارتش سوریه بیش از 60 درصد «جوبر» را تحت کنترل درآورده است

فرمانده عملیات ارتش سوریه در جوبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه ضمن اعلام اینکه 60درصد این منطقه در اختیار ارتش در آمده است تاکید کرد که عملیات ارتش تا پاکسازی کامل محور شمالی این منطقه از تروریست‌های مسلح ادامه می‌یابد و در روزهای آینده عملیات ارتش بر اساس نقشه نظامی پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: منطقه المناشر که نقطه ارتباطی جوبر با غوطه شرقی به شمار می‌آید حائز اهمیت فراوان راهبردی است و با در اختیار گرفتن آن امداد رسانی به تروریست‌های مسلح در جوبر متوقف می‌شود.

جوبر قتلگاه تروریست‌های مسلح

وی در مورد تاخیر در اجرای عملیات جوبر گفت: این منطقه محل تجمع تروریست‌های مسلح با تابعیت‌های مختلف عربی و غیر عربی است و به عبارت دیگر جوبر محل تجمع نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره بود و هرچند نیروهای شجاع ارتش می‌توانستند به سرعت وضعیت جوبر را نهایی سازند اما هدف از تاخیر در عملیات آن این بود که تعداد بیشتری از تروریست‌های مسلح در آن جمع شوند.

این مسئول نظامی سوری در توضیح این مطلب اظهار داشت: به این ترتیب تعداد بیشتری از تروریست‌ها در این منطقه تجمع کرده و اکنون ارتش آماده مقابله با هر نوع احتمالی است و در روزهای آینده نتیجه اقدامات ارتش روشن خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات نظامی جوبر شامل محور شمالی است که قابون، حرستا و برزه را در بر می‌گیرد و به موازات آن اعضای گروههای مسلح در دمشق و ریف دمشق و نیز غوطه تحت تعقیب قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: اهمیت محور شمالی در این است که شامل قابون، جوبر و برزه می‌شود و پاکسازی آن مقدمه پاکسازی دمشق از سمت غوطه است به اضافه اینکه این محور در جاده اصلی دمشق- حمص قرار دارد که پیش از این به طور کامل پاکسازی و امنیت در آن برقرار شده است بنابراین نیروهای ارتش اکنون اعضای گروههای مسلح را در تمام مناطق حومه دمشق تحت تعقیب قرار می‌دهند تا آنان را از این منطقه بیرون کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول