اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان:

بخشنامه وزارتخانه تکلیف بسکتبال در مدارس را مشخص می‌کند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: هنوز بخشنامه‌ای مبنی بر افزودن رشته بسکتبال به درس تربیت بدنی به ما داده نشده و منتظر بخشنامه از وزارتخانه هستیم.

بخشنامه وزارتخانه تکلیف بسکتبال در مدارس را مشخص می‌کند

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اینکه آیا بسکتبال نیز یکی از رشته‌های ورزشی در آموزش و پرورش برای کلاس‌های اول متوسطه خواهد بود یا نه؟ اظهار داشت: رشته ورزشی بسکتبال برای پایه اول متوسطه یعنی همان هفتم در نظر گرفته شده است اما فعلاً بخشنامه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده است.

وی گفت: به محض رسیدن بخشنامه رسمیت این ورزش را در آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم و قطعیت انجام آن زمانی است که بخشنامه به دست ما برسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان در خصوص چگونگی طرح و اجرای ورزش بسکتبال برای دانش‌آموزان متوسطه اول خاطرنشان کرد: این طرح نیز مانند طرح‌های دیگر به صورت تخصصی و کارشناسی شده است.

وی یادآور شد: هر رشته‌ای که به لحاظ اعتباری در یک محدوده سنی تعریف شده باشد و آسیب‌زا نباشد مفید خواهد بود.

جعفری وجود رشته‌های مختلف ورزشی در آموزش و پرورش را به خاطر آموزش مقدماتی آن دانست و ابراز داشت: این آموزش‌ها جزو الفبای فرا گرفتن رشته و حرکت در مسیر فعالیت‌های حرفه‌ای آن است.

وی برنامه‌محوری را یکی از شاخص‌های مهم در آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: این برنامه‌محوری در ورزش مدارس در طی سه سال گذشته نیز مشهود بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان در پایان سخنانش گفت: در کنار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید به آمادگی جسمانی آنها نیز پرداخت زیرا توجه به این دو رویکرد زمینه رشد دانش‌آموز را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول