اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد:

ایمیل هر شخص معرف هویت وی در فضای مجازی است

ایمیل هر شخص معرف هویت وی در فضای مجازی است پس باید از آن مراقبت کرد.

ایمیل هر شخص معرف هویت وی در فضای مجازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ورود به فضای مجازی نیازمند آداب و رسومی است که باید هر کاربر به این اصول و روش‌ها آگاهی کامل داشته باشد.

بدون آگاهی و آموز‌ش‌های لازم ورود به این حوزه مشکلات متعددی را پدید می‌آورد که باید کاربران مراقب باشند.

چند روز پیش فردی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت شخصی ناشناس از طریق ایمیل علیه وی اقدام به نشر اکاذیب می‌کند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

پس از اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد یکی از آشنایان شاکی به سیستم رایانه و اکانت ایمیل وی دسترسی داشته و از آن طریق اقدام به نشر اکاذیب کرده، که متهم شناسایی و دستگیر شد.

این مطالب بخشی از واقعیت زندگی دختری بود که توسط یکی از اقوامش دچار مشکلات عدیده‌ای در شهر ایلام شده بود.

سرپرست پلیس فضای تبادل اطلاعات استان ایلام با هشدار به کاربران فضای مجازی از آنان خواست: اکانت‌های کاربری اعم از ایمیل سازمانی، شخصی و اکانت‌های مدیریتی اعم از مدیریت سایت، سیستم، شبکه و ... که معرف هویت فرد در فضای مجازی است را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

علی‌عباس کسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از اکانت‌ها مانند هویت واقعی الزامی است، اظهار داشت: هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه به علت سوء‌استفاده‌ای که مجرمان سایبری می‌توانند از آن داشته باشند ممکن است سبب بروز مشکلات حقوقی و قضایی شود.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: کاربران اینترنتی برای صیانت از خود در فضای مجازی تمهیدات امنیتی را نه بصورت گذرا و موقتی بلکه بصورت پایدار و همیشگی مد نظر قرار دهند.

وی به سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌ها، مراکز علمی که مدارکی را از متقاضیان اخذ می‌کنند نیز توصیه کرد، با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌های گرافیکی، روگرفت مدارک را با اصل آن مطابقت و در صورت در دسترس نبودن اصل مدرک اصالت آن را از صادره کننده مدرک استعلام کنند.

سرپرست پلیس فتا استان ایلام در پایان ضمن اعلام آمادگی جهت ارائه مشاوره، راهنمایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع فضای مجازی از شهروندانی که تمایل به همکاری دارند دعوت کرد جهت ثبت نام به سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir گزینه داوطلب‌های مردمی مراجعه کنند.

انتهای پیام/2246/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول