اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

قانون حمایت از کودکان در مجلس باید اصلاح شود/ طرح لایحه بزهکاری کودکان در کمیسیون حقوقی مجلس

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از کودکان در مجلس باید اصلاح شود و در این راستا چند لایحه در این کمسیون طرح شده که یکی از آنها بزهکاری کودکان است.

قانون حمایت از کودکان در مجلس باید اصلاح شود/ طرح لایحه بزهکاری کودکان در کمیسیون حقوقی مجلس

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به اینکه چرا هیچ بودجه‌‌ای در مجلس برای کودکان در نظر گرفته نشده است در حالی که برای مباحث آموزشی کودکان باید مواردی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اینکه بودجه‌ای اختصاصی برای آموزش کودکان در نظر گرفته شود، نداریم اما به حقوق کودکان توجه شده است.

وی افزود: به ویژه در بحث‌های حمایتی بهزیستی و نیز کمیته امداد به حقوق کودکان توجه و هر سه ماه یک بار سبد کالا در اختیار خانواده آنها قرار داده می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به اینکه در مجلس بخشی از اعتبارات به کودکان و نوجوانان مربوط می‌شود، تصریح کرد: باز ردیف‌هایی برای این منظور در نظر گرفته‌یم، اما در آینده شاید در نظر گرفتن چنین حقوقی برای کودکان امکان پذیر باشد.

وی با بیان اینکه در دور قبلی مجلس چندان حقوق کودکان در نظر گرفته نشد، افزود: در مجلس فعلی باید بحث حمایت از کودکان را اصلاح کرد.

اسفنانی همچنین در مورد کودکان بدسرپرست و حقوق این کودکان گفت: در قانون، حمایت از کودکان بد سرپرست و نحوه اعطا سرپرستی را مشخص شده است، که اگر زوجین پس از چند سال زندگی ادله‌ای داشته باشند می‌توانند درخواست بچه کنند که دادگاه به صورت شش ماهه و به صورت موقت کودک به آنها می‌دهد.

وی افزود: در صورت تایید مراجع حقوقی، کودک در شناسنامه پدر و مادر جدید می‌رود.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به قانون‌های حمایتی ادامه داد: در قانون مجازات اسلامی نیز بحث آسیب‌های کودکان و پزشک قانونی باید تغییراتی پیدا کند و باید قبول کرد که دادگاه اطفال و بزرگسالان باید متفاوت باشد.

وی ادامه داد:  همچنین روش برخورد با کودکان بزهکار را باید تغییر داد و فضا را به جای فضای تنبیهی به کانون اصلاح و تربیت سوق داد و برای سن زیر 15 سال تا سنین بلوغ و از 15 تا 18 سال تفکیک و جنبه اصلاحی را مد نظر قرار داد.

اسفنانی افزود: لایحه مهمی در بحث قانون حمایت از کودکان و نوجوانان داریم که در آنجا به مسائل کودکان و نوجوان پرداخته می‌شود که کودکان بزه، در معرض بزه، کودکان آسیب‌پذیر و بیکار مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در مجلس لایحه‌های زیادی داریم که از جمله آن در بحث بزهکاری نگاه ویژه‌ای در کمیته حقوقی و کمسیون قضایی و حقوقی شده است که امید داریم به تصویب برسد.

انتهای پیام/63012/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول