اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز مطرح کرد

حمایت قاطع از طرح‌های حمایتی ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست

فرماندار شیراز گفت: از هرگونه طرح حمایتی از ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست که از سوی دستگاه‌های متولی امر ارائه شود و قابل اجرا و عملیاتی شدن باشد حمایت قاطع می‌کنیم.

حمایت قاطع از طرح‌های حمایتی ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین‌کلاه در دیدار با ایتام و کودکان بی‌سرپرست با بیان اهمیت توجه به آنان و توصیه به این امر در دین مبین اسلام، اظهار داشت: تمام پیامبران و ائمه اطهار (ع) شرایط سخت را در طول دوران گهربار زندگی خود تجربه کرده‌اند و با تحمل رنج و سختی‌ها به مراتب بالا و الهی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه رنج و مشکلات زندگی آزمونی الهی است و باید تلاش کنیم که از این آزمون با صبر و بردباری همراه با جدیت و تلاش سربلند خارج شویم، تصریح کرد: حضرت رسول (ص) آخرین فرستاده خدا بر روی زمین در دوران کودکی پدر بزرگوار خود را از دست داد و حضرت علی (ع) دوران 25 سال خانه‌نشینی را با بی‌مهری‌های بسیار بعد از رحلت پیامبر اعظم (ص) و مرارت‌های حکومت پنج ساله را تجربه کرد و از دوران زندگانی اسوه صبر و مقاومت حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگر ائمه اطهار (ع) از جمله امام حسن مجتبی (ع) به همراه سرور و سالار شهیدان نیز همگان باخبریم، بنابراین سختی‌ها راهی برای رسیدن به مدارج بالای الهی است.

زرین‌کلاه اذعان داشت: فرمانداری شیراز در خدمتگزاری به شما افتخار می‌کند و مطمئن باشید با حمایت‌های مدیریت ارشد این استان از خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست تمام تلاش خود را در راستای پیگیری مشکلات ایتام انجام می‌دهیم و از هرگونه طرح حمایتی که از سوی دستگاه‌های متولی امر از جمله کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی شیراز ارائه شود و قابل اجرا و عملیاتی شدن باشد به نفع شما حمایت قاطع می‌کنیم.

فرماندار شیراز اضافه کرد: مسلمانان بر اساس سنت‌های اسلامی، شیوه‌هایی را نصب‌العین خود قرار داده بودند که این سنت‌ها برگرفته از احکام و آموزه‌های دینی، افراد را ترغیب می‌کند تا رسیدگی به ایتام را وظیفه خود دانسته و در قالب خانواده با حمایت‌هایی در اشکال مختلف آنها را از رنج بی‌سرپرستی نجات بخشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز افزود: حضور در بین ایتام و کودکان بی‌سرپرست و پیگیری مشکلات آنان سعادتی است که خداوند نصیب افراد می‌کند و از این فرصت باید به بهترین شکل استفاده کرد، هر چند این امر نباید محدود به زمان‌های خاص از جمله ماه مبارک رمضان باشد، بلکه در دیگر ماه‌های سال نیز باید انجام شود اما در این ماه پربرکت و عزیز به اوج خود برسد.

وی ادامه داد: اکرام ایتام و کودکان بی‌سرپرست از سنت‌های حسنه دین مبین اسلام و سفارش‌های اکید خداوند، قرآن کریم، پیامبر بزرگ اسلام و ائمه معصومین (ع) است و امروز باید از خود بپرسیم تا چه اندازه از این سنت حسنه دین خود پیروی و آن را یکی از برنامه‌های کاری زندگی خود قرار داده‌ایم.

این دیدار صمیمی با حاشیه‌های جالب و احساسی همراه بود از جمله زمانی که از کودکان بی‌سرپرست و ایتام خواسته شد که نیازهای خود را با زرین‌کلاه فرماندار شهر خود در میان بگذارند، یکی از کودکان به نمایندگی از دیگر ایتام ابراز داشت: حضور شما در جمع ما دلگرمی است و تنها سلامتی شما و دیگر مسئولان شهر را از خداوند منان خواهانیم.

در پایان این دیدار موسس و مدیر خیریه حضرت بتول (ع) گزارشی از عملکرد این موسسه در رسیدگی به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست را به فرماندار شیراز ارائه داد.

انتهای پیام/2448/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول