اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

طرح ضیافت در 60 بقعه استان مرکزی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری طرح ضیافت در 60 بقعه از بقاع متبرکه استان خبر داد.

طرح ضیافت در 60 بقعه استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ماه رمضان ماه خودسازی و ماه مبارزه با هوای نفسانی است و ماهی است که اگر بندگان خدا در این ماه توجه ویژه به اعمال و کردار خود داشته باشند، بدون شک در دیگر ماه‌های سال دچار گناه نمی‌شوند.

وی با بیان این‌که رمضان ماه تقویت اراده در مقابل شیطان است،  ادامه داد: انسان دشمن بسیار سرسختی به نام شیطان دارد که اگر بتواند خود را در مقابل این دشمن تقویت کند دیگر دچار گناه و معصیت نخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ماه رمضان را فرصت ارزشمندی برای تبلیغ دین دانست و خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه به دنبال این است با بهره‌گیری مناسب از فرصت ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کند که در این راستا طرح ضیافت را در 60 بقعه از بقاع متبرکه استان به اجرا در آورده است.

عباسیان ادامه داد: این اداره به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان طرح غبارروبی و آماده‌سازی بقاع را اجرا کرده و از نخستین روز از ماه مبارک رمضان نیز طرح ضیافت را به اجرا در آورده است.

وی گفت: اعزام 60 مبلغ به بقاع به منظور سخنرانی، تفسیر قرآن، بیان احکام و ترویج فرهنگ وقف، اجرای طرح ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی با حضور قاریان محلی و استانی، برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، برگزاری کلاس‌های حفظ، تفسیر قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری، اطعام زائران و ... از ویژه برنامه‌های طرح ضیافت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: سهمیه امسال استان در بحث تربیت حافظان قرآن کریم پنج هزار و 200 نفر است که تاکنون سه هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/87004/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول