اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به کارگردانی سعید نجاتی

فیلم تجربی «پاندورا» راهی جشنواره بین‌المللی فیلم تهران شد

مدرس انجمن سینمای جوان استان قم از تولید و تدوین فیلم تجربی «پاندورا» به مدت 30 دقیقه در قم خبر داد و گفت: این فیلم برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم تهران ارسال شده است.

فیلم تجربی «پاندورا» راهی جشنواره بین‌المللی فیلم تهران شد

سعید نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تبیین مفهوم فیلم تجربی پرداخت و اظهار داشت: فیلمی که فیلم‌ساز با قواعد سینما بازی می‌کند و برداشت ذهنی خود را از دنیای اطرافش در قالب فیلم به صورت انتزاعی به نمایش می‌گذارد را نوعی فیلم تجربی می‌گویند.

وی با اشاره به تولید و تدوین فیلم تجربی «پاندورا» بیان داشت: تلاش شد که این فیلم با تعریف‌های به روزی که از فیلم تجربی وجود دارد تولید شده و با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد.

مدرس انجمن سینمای جوان استان قم به برخی غلط‌های رایج در رابطه با تولید فیلم تجربی اشاره کرد و ابراز داشت: تولید فیلم با خط داستانی و روایت متقاطع یا روایت متفاوت، تعریف اشتباهی است که بسیار رایج شده است.

وی تصریح کرد: با تولید فیلم‌های اصولی و استاندارد می‌توانیم تولید فیلم‌های تجربی را به سمت اصولی و مطابقت با استانداردهای جهانی هدایت کنیم.

دبیر کانون موج فاخته اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: فیلم تجربی «پاندورا» نخستین کاری است که پس از گذراندن دوره‌های گوناگون زیباشناسی و درس آموختن در محضر استاد الستی به تولید رسیده است.

این مدرس سینما ادامه داد: به تازگی تولید و تدوین این فیلم به پایان رسیده و فیلم به جشنواره بین‌المللی فیلم تهران ارسال شده است که امیدواریم در بخش بین‌الملل این جشنواره به رقابت گذاشته شود.

نجاتی نقش عادل افتخاری را به عنوان تدوینگر و صداگذار در این فیلم بسیار موثر و ارزشمند دانست و ذکر کرد: مجید نجاتی به عنوان صدابردار، منصور حیدری به عنوان مدیر تصویربرداری و حسین رادمهر نیز به عنوان تصویربردار زیر آب، نقش ویژه‌ای در تولید این فیلم داشتند.

وی با بیان اینکه کارگردانی و نویسندگی فیلم تجربی «پاندورا» را به صورت شخصی انجام داده است گفت: محسن نیکو حرفیان و محمد سهرابی نیز در این فیلم به نقش آفرینی پرداختند.

انتهای پیام/78002/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول