اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان:

راه پیشرفت فوتبال از مسیر باشگاه‌ها می‌گذرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: راه پیشرفت فوتبال از مسیر باشگاه‌ها می‌گذرد و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام داد.

راه پیشرفت فوتبال از مسیر باشگاه‌ها می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران ظهر امروز در مراسم افتتاح آکادمی فوتبال باشگاه شهید شکوهی سنندج در جمع اعضای این باشگاه با بیان اینکه تا سال قبل تنها یک مدرسه فوتبال در سطح استان دائر بود اظهار کرد: خوشبختانه اکنون این آمار به پنج باشگاه رسیده است.

 

وی با اذعان به کمبود امکانات ابراز امیدواری کرد روند افزایش تعداد مدارس و باشگاه‌های فوتبال روند صعودی و رو به جلو داشته باشد و تعداد مشتاقان فوتبال در مدارس شتاب گیرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه ظرفیت و استعداد بازیکنان کردستانی کمتر از جاهای دیگر نیست خاطرنشان کرد: اما باید شرایط و امکانات ویژه تهیه و تدارک شود.

تیشه گران با اشاره به اینکه فوتبال کردستان طی 30 سال گذشته به دلیل همین کمبود امکانات توانایی دستیابی به رتبه‌های بالا را نداشته است تصریح کرد: در حال حاضر تنها در لیگ دسته سوم فوتبال کشور تیم داریم که شایسته و زیبنده استان کردستان نیست.

وی با تأکید بر اینکه راه پیشرفت فوتبال کردستان از مسیر باشگاه‌ها می‌گذرد اظهار کرد: باید با افزایش قدرت و توان خود در زمینه‌هایی چون پرورش مربی و داور و به موازات آن بازیکن حرکت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خطاب به نونهالان و نوجوانان حاضر در مراسم با اشاره به لزوم انتخاب افراد مستعد در رشته فوتبال تصریح کرد: تنها استعداد کافی نیست و بازیکنان باید به حرف مربیان خود به خوبی گوش دهند.

تیشه‌گران با تمجید از اقدام باشگاه شهید شکوهی در توجه به ورزش و بویژه رشته پر مخاطب فوتبال اظهار کرد: با وجود استعدادهای موجود در استان آینده مطلوبی برای این ورزش متصور است.

وی مهم‌ترین مشکل حال حاضر بازیکنان فوتبالیست را نداشتن زمین مناسب عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه ورزشگاه ملک‌نیا و 22 گولان دارای زمین چمن هستند اما قادر به استفاده از این دو زمین نیستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: البته بعد از انجام کارهای آماده‌سازی پیست تارتان مجموعه ورزشی ملک‌نیا، بخشی از فعالیت‌های فوتبالی را از زمین مجموعه ورزشی استقلال به آنجا منتقل خواهیم کرد.

تیشه‌گران در خصوص زمین ورزشگاه 22 گولان هم گفت: در این مجموعه نیاز به فراهم شدن اساسی زیرساخت‌ها است تا قادر به انجام فعالیت‌‌های فوتبالی در آن باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه باید نونهالان و نوجوانان در کنار ورزش به درس هم توجه کافی داشته باشند ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده تیم باشگاه شهید شکوهی در رقابت‌های لیگ برتر کشور با همین نام حضور پیدا کند.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول