اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس:

برخورد با روزه‌خواری از وظایف ذاتی پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس گفت: برخورد با افرادی که در ماه مبارک رمضان اقدام به خوردن و آشامیدن در ملاعام می‌کنند، از وظایف ذاتی پلیس است.

برخورد با روزه‌خواری از وظایف ذاتی پلیس است

حجت‌الله کرمی‌زند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان اکثر مردم مسلمان ایران اسلامی روزه‌دار هستند و با زبان روزه در سطح شهر تردد و اقدام به انجام کارهای روزانه خود می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته برخی از افراد نیز به دلایل مختلف از جمله مسافرت و بیماری روزه‌ نیستند، اما بر اساس قانون در ماه مبارک رمضان نباید در ملاعام اقدام به خوردن و آشامیدن کرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس افزود: به طور قطع همه مردم ما احکام شرعی را خوب می‌دانند و به واجبات و مستحبات عمل می‌کنند و نیازی نیست که بگوییم مسافر و یا بیمار بودن افراد، هرگز توجیهی برای روزه‌خواری در ملاعام نخواهد بود.

کرمی‌زند با اشاره به قوانین مربوط به برخورد با افرادی که در ملاعام در ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، گفت: برخورد با این افراد از وظایف ذاتی پلیس و نیروی انتظامی است و ماموران پلیس موظف هستند با تمام کسانی که در ماه مبارک رمضان به دیگر هموطنان خود بی‌اعتنایی کرده و روزه‌خواری می‌کنند، برخورد قانونی داشته باشند.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: البته باید به این نکته اذعان داشت که طی روزهای اخیر و با گذشت چند روز از ماه مبارک رمضان، مردم به ویژه نسل جوان ساکن شهرستان همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی و ماموران پلیس داشتند و ما مشکل خاصی در این شهرستان نداشتیم.

کرمی‌زند تاکید کرد: این امر نشان‌دهنده بصیرت و درک بالای مردم شهرستان قدس بوده و حتی افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند در این روزها از معنویت ماه مبارک رمضان بهره‌مند باشند، نیز در ملاعام از خوردن و آشامیدن خودداری کردند.

وی در پایان از شهروندان شهرستان قدس که به دلیل بیماری و یا مشکلات جسمانی و حتی مسافرت نمی‌توانند روزه‌ بگیرند، خواست تا به احترام هموطنان خود از استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن در طول روز خودداری کنند.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول