اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش اصفهان عنوان کرد

آموزش 1500 نفر بی‌سواد در اصفهان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه آموزش یک‌هزار و 487 نفر از افراد بی‌سواد در استان در دستور کار نهضت سواد‌آموزی قرار گرفته که در حال حاضر این افراد در حال آموزش هستند.

آموزش 1500 نفر بی‌سواد در اصفهان

محمد براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فعالیت‌های نهضت سواد‌آموزی استان در سال جاری اظهار کرد: امسال تمام آموزش‌یاران نهضت سواد‌آموزی به استخدام آموزش و پرورش استان در آمده‌اند و هیچ آموزش‌یاری در نهضت سواد‌آموزی فعالیت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تمام فعالیت‌های نهضت سواد‌آموزی استان به صورت واگذاری به بخش‌های خصوصی و غیر‌دولتی انجام می‌شود، اضافه کرد: مجموعه‌های غیر‌انتفاعی، مؤسسه‌های آموزش از راه دور و کانون‌های فرهنگی مساجد از جمله بخش‌های خصوصی فعال در راستای ارائه آموزش‌های سواد‌آموزی به افراد بی‌سواد در سطح استان هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های این مجموعه برای افزایش نرخ با‌سوادی در استان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه آموزش یک‌هزار و 487 نفر از افراد بی‌سواد در استان در دستور کار نهضت سواد‌آموزی قرار گرفته و در حال حاضر این افراد در حال آموزش هستند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش این افراد به‌صورت واگذاری به بخش‌های خصوصی و غیر‌دولتی انجام می‌شود، ادامه داد: با افزایش نرخ با‌سوادی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها بسیاری از مشکلات موجود در سطح جامعه برطرف می‌شود.

براتی با بیان اینکه اصفهان به عنوان سومین استان با‌سواد در سطح کشور است، تاکید کرد: مدیران و مسئولان فعال در سطح شهر‌ها و روستا‌ها باید در راستای ترویج فرهنگ سواد‌آموزی در میان اقشار مختلف تلاش کنند و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بی‌سوادی در سراسر کشور و به‌ویژه در استان اصفهان ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش و به صفر رسیدن نرخ بی‌سوادی در استان اصفهان یکی از برنامه‌های نهضت سواد‌آموزی است، افزود: در حال حاضر درصد بالایی از مردم در سطح استان با‌سواد هستند و افراد با‌سواد باید نسبت به ارائه آموزش‌های سواد‌آموزی به افراد بی‌سواد اقدام کنند تا بی‌سوادی در این استان ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/63004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول