اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موافقت با درخواست تسهیلات 24 میلیون دلاری

هواپیمایی آریا به دنبال احیای خود در بندرعباس/ موافقت با واگذاری تسهیلات خرید 3 فروند بوئینگ

شرکت سپهر صالح که از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت هواپیمایی آریاست موفق به دریافت مصوبه‌ای در هرمزگان شده که زمینه واگذاری تسهیلاتی برابر با 24 میلیون دلاری را فراهم می‌کند.

هواپیمایی آریا به دنبال احیای خود در بندرعباس/ موافقت با واگذاری تسهیلات خرید 3 فروند بوئینگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طرحی با عنوان خرید سه فروند هواپیمای میان‌برد (هواپیمای مدنظر بویینگ 737) توسط شرکت سپهر صالح از شرکت‌های وابسته به شرکت هواپیمایی آریا که طی ماه‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته و حتی در مقطعی خبرهایی نیز مبنی بر تعلیق آن به گوش رسید، در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان مطرح و این شورا با تصویب واگذاری تسهیلات درخواستی که برابر با 24 میلیون دلار است موافقت کرد.

مدیر کل فرودگاه‌های هرمزگان، ضمن بیان کلی وضعیت ناوگان پروازی مسافری کشور، مدعی شد در صورت موافقت با میزان تسهیلات درخواستی برای خرید این سه هواپیما، توان ایجاد 220 فرصت شغلی مستقیم و بیش از 2 هزار فرصت شغلی غیر مستقیم به وجود می‌آید.

رضا بدیعی با بیان اینکه کل میزان اعتبار مورد نیاز برای این طرح برابر با 35 میلیون دلار است، یادآور شد: این شرکت 18 میلیون دلار را برای خرید سه فروند هواپیمای مذکور و مابقی را برای خرید قطعات و سرمایه در گردش می‌خواهد.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح بانک اقتصاد نوین با شرکت سپهر صالح همکاری و با موافقت برای واگذاری این میزان اعتبار مشکلی ندارد.

بدیعی در پاسخ به سئوال یکی از اعضا با بیان اینکه این هواپیماها قرار است توسط انگلستان تامین شود، اشاره به نو بودن یا دست دوم بودن این سه فروند نکرد.

استاندار هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه شرکت آریا قبلا دو فروند از هواپیماهای خود را از بندرعباس برده، گفت: در صورتی با واگذاری این میزان تسهیلات به شرکت متقاضی موافقت می‌شود که تعهد داده شود که بیس این سه فروند فرودگاه بندرعباس باشد.

به گفته عزیزی در صورتی که بیس سه هواپیما بندرعباس باشد برای توسعه استان و به ویژه بخش حمل و نقلی مثمرثمر است.

بدیعی در پایان یادآور شد: شرکت آریا در بندرعباس تجهیزات و امکانات لازم را از قبل داراست و تعهد می‌کند که این سه فروند با بیس بندرعباس وارد شود.

انتهای پیام/88001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول