اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

موارد قانونی برای روشندلان در ارگان‌های دولتی رعایت نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: موارد قانونی برای روشندلان در ارگان‌های دولتی رعایت نمی‌شود.

موارد قانونی برای روشندلان در ارگان‌های دولتی رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، روح‌الله ردایی امشب در مراسم ضیافت افطار موسسه دارالقرآن روشندلان روح‌الامین این شهرستان، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم حدود 26 آیه را برای همراهی و یاری افراد سالم به نیازمندان، فقرا، دل‌شکستگان و معلولان جامعه اختصاص داده است.

وی افزود: وظیفه ما دفاع از حقوق محرومان، معلولان و روشندلان است.

ردائی با تأکید بر اینکه دنیای امروز نمی‌پذیرد که معلول یا روشندلی در کنج خانه بنشیند و از جامعه دور باشد، تصریح کرد: سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده همه افراد سالم و مسئول موظفند فرصتی برابر و مساوی برای معلولان ایجاد کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه 18 درصد از جمعیت جهان به نوعی دچار معلولیت هستند، اذعان داشت: کارشناسان مختلف نیز به این قضیه پافشاری دارند تا فرصتی‌هایی مساوی برای معلولان همانند افراد سالم ایجاد شود.

ردائی با تأکید بر اینکه ابتدایی‌ترین کار ساخت هر اداره یا نهادی آسان‌سازی تردد برای معلولان است و باید حقوق شهروندی آنها نیز در نظر گرفته شود، گفت: در برخی از ادارات این آسان‌سازی مشاهده نشده و یا امکانات ایجاد شده مناسب تردد نیست.

وی ادامه داد: معلولان و روشندلان نیز باید همانند همه مردم از طرح‌هایی نظیر طرح دریا، پارک‌ها و اماکن تفریحی استفاده کنند و مسئولان باید در این زمینه شرایط لازم را با ایجاد رمپ یا دیگر امکانات مهیا کنند. 

 گلایه ردایی از عدم حضور مسئولان در مراسم افطاری روشندلان

این مسئول با بیان اینکه تفاوت انسان سالم و معلول در این است که در یک سانحه، یک لحظه و یک اتفاق جزئی انسان نابینا یا معلول می‌شود، گفت: عمده‌ترین مشکل نابینایان بحث کار است، در حالی که قانون‌گذار دستور داده که نهادها موظفند 60 درصد از متصدیان دفتری و اپراتورهای خود را از بین نابینایان انتخاب کنند و همچنین روشندلان در دانشگاه‌ها نیز به صورت رایگان درس بخوانند، اما چنین چیزی مشاهده نشده؛ بلکه خلاف آن بی‌شمار مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/86012/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول