اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

چاه‌های شهرداری مناسب شرب نیست

شهردار شیراز گفت: آب چاه‌های در اختیار شهرداری برای شرب مناسب نیست.

چاه‌های شهرداری مناسب شرب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 104 چاه شهرداری که آب مناسب شست‌و‌شو است می‌توانیم با اقداماتی آب چند چاه را برای شرب مناسب کنیم.

وی افزود: در هیچ جای دنیا آب شست‌و‌شو را با آب شرب یکی نمی‌کنند چراکه هزینه بسیار سنگینی دارد کما اینکه آب و فاضلاب اکنون در هزینه‌های این کار درمانده است.

پاک‌فطرت اضافه کرد: آب شرب یک آب ویژه حداقل است که مردم آن را خریداری می‌کنند و حتی در کشورهای اروپایی با یک‌هزار میلی‌متر بارش باران آب شرب با شست‌و‌شو تفاوت دارد.

وی خاطرنشان کرد: آب‌هایی که شهرداری برای فضای سبز خود استفاده می‌کند استاندارد آب شست‌و‌شو را دارد.

به گفته وی، سختی آبی که برای شرب استفاده می‌شود از این آب متفاوت بوده و گرایش مردم به استفاده از آب معدنی به همین دلیل است.

شهردار شیراز اذعان داشت: به نظر من آنچه با عنوان آب شرب در لوله‌های شهر شیراز جریان دارد نیز آب شست‌و‌شو بوده که تنها با افزودن کلر مناسب‌سازی شده است.

به گفته وی، قرار نیست آب شرب با آب شست‌و‌شوی حیاط و خودرو، پخت‌و‌پز و لباس‌شویی یکی باشد.

وی تصریح کرد: شهرداری شیراز برای کمک به حل مشکل کمبود آب در این کلان‌شهر، تعدادی از چاه‌های آب را که استانداردهای آن به شرب نزدیک‌تر است، در اختیار آبفا قرار داده است.

به گزارش فارس، مسئول آبفای شیراز چند روز پیش از ادارات و دستگاه‌ها خواسته بود برای رفع مشکل آب شیراز چاه‌های آب خود را در اختیار آبفا قرار دهند.

انتهای پیام/2448/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول