اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خبر داد

سرطان دومین عامل مرگ و میر در دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در دشتستان است.

سرطان دومین عامل مرگ و میر در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن صبح امروز در نشست مشترک شهرداران و دهیاران شهرستان دشتستان اظهار داشت: درمان و بهداشت از موضوعات مهم هر جامعه محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: سلامت جامعه به توسعه ارجحیت دارد و در تمامی اقدامات و پروژه‌ها باید به‌صورت جدی سلامت مردم را مد نظر قرار دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: دفن زباله در مناطق شهری و روستایی از مسائل مهمی است که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است و انتظار داریم دهیاران و شهرداران محترم در سراسر شهرستان به نکات ایمنی و سلامت در پروسه دفن زباله‌های شهری و روستایی توجه کنند.

کهن بیان داشت: انتظار داریم دهیاری‌هایی که مجهز به ماشین‌آلات دفع زباله هستند روستاهای مجاور خود را در انجام صحیح دفن زباله‌های روستایی یاری کنند.

وی گفت: موضوع سگ‌های ولگرد از مسائل مهمی است که در شهرستان دشتستان بارها مورد بحث قرار گرفته ولی به وضعیت مطلوبی در این زمینه نرسیده‌ایم و رفع این مشکل با عزم جدی و همکاری مسئولان شهرستان در تمامی مناطق امکان‌پذیر است.

این مسئول اذعان داشت: سالانه میلیاردها تومان اعتبار صرف مقابله با بیماری‌های دام، سگ‌های ولگرد و هاری می‌شود که با اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم مانع آن شویم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در برخی مناطق شهری و روستایی شاهد رهاسازی فاضلاب منازل به معابر عمومی هستیم که انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با این معضل بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

کهن بیان داشت: منابع آب آشامیدنی روستاها باید از محل نگهداری دام‌ها و کودهای کشاورزی در روستاها فاصله داشته باشد؛ گاها مشاهده شده بی‌توجهی سبب آلودگی آب‌ها شده است.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال دام‌ها به خارج از محدوده مسکونی، تاکید کرد: نگهداری دام‌ها در مناطق شهری و روستایی می‌تواند برای روستاها ایجاد مشکل کند و انتظار می‌رود با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شاهد انتقال دام‌ها به خارج از محدوده مسکونی باشیم.

کهن حذف و کاهش مصرف کودهای شیمیایی توسط کشاورزان را ضروری دانست و افزود: دومین علت مرگ و میر در شهرستان دشتستان سرطان است و با کاهش مصرف کودهای شیمیایی می‌توانیم این موضوع را کنترل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: خانه بهداشت روستای رونی بخش ارم 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در با تلاش مسئولان در روزهای آینده شاهد اتمام آن خواهیم بود و در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده و در اختیار اهالی روستا قرار خواهد گرفت.

کهن در ارتباط با درخواست اهالی روستای بویری برای ایجاد مرکز بهداشتی در این روستا اظهار داشت: با توجه به استانداردهای جمعیتی امکان تاسیس مرکز بهداشتی در روستای بویری وجود ندارد.

انتهای پیام/2452/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول