اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس خبر داد

فعالیت شبانه‌روزی دفاتر پاسخگویی حرم مطهر رضوی در ماه رمضان

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی از ارائه خدمات شبانه‌روزی به عموم زائران وی‍ژه ماه مبارک رمضان در دفاتر پاسخگویی به سئوالات دینی حرم مطهر رضوی خبر داد.

فعالیت شبانه‌روزی دفاتر پاسخگویی حرم مطهر رضوی در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ سیدجلال حسینی اظهار داشت: با توجه به حضور زائران در ایام ماه مبارک رمضان و کثرت سئوالات افراد، دفاتر پاسخگویی حرم به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی زائران و مجاوران است.

وی اظهار داشت: اداره پاسخگویی و اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی علاوه بر ایجاد دفاتر پاسخگویی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برای رفاه هرچه بیش‌تر زائران و دسترسی آسان‌تر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راه‌اندازی کرده است.

حسینی با بیان اینکه این دفاتر به صورت مجزا پاسخگوی برادران و خواهران است، تصریح کرد: مراجعان به دفاتر پاسخگویی به سئوالات دینی و سامانه تلفنی 32020 می‌توانند پاسخ سئوالات شرعی خود را براساس فتوای مرجع تقلیدشان از کارشناسان مجرب حوزه علمیه دریافت ‌کنند.

دبیر شورایعالی فرهنگی آستان‌قدس رضوی ابراز داشت:‌ معمولاً هر انسانی در طول شبانه‌روز با موضوعات مختلف شرعی و دینی مواجه می‌شود که هر کدام از آن‌ها سؤالاتی را در ذهن افراد به وجود می‌آورد و پاسخگویی به آن‌ها جزو ضرورت‌های دین مبین اسلام است.

وی افزود: تعدد مراجع تقلید و بعضاً پیچیدگی مسائل دینی و مذهبی، پاسخگویی به سؤالات شرعی را برای هر انسان دشوار می‌کند که این امر نیازمند رجوع به عالمان دینی است؛ به‌ویژه در ماه مبارک رمضان که بسیاری افراد سؤالات فراوانی را در زمینه مبطلات روزه، نماز و روزه مسافر، احکام روزه‌داری و ... دارند.

وی افزود: انجام دادن تکالیف شرعی، نیازمند آگاهی از آن مسائل است و بی‌توجهی به آن، لغزش‌های بزرگی را سبب می‌شود، از این رو اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان‌قدس رضوی برای پاسخ به این نیاز ضروری، دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی را در حرم مطهر رضوی راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/70001/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول