اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌ دستی همدان خبر داد

آغاز به کار بازارچه‌های صنایع‌دستی همدان از شهریور ماه

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از آغاز به کار بازارچه‌های صنایع‌دستی همدان از شهریور ماه خبر داد.

آغاز به کار بازارچه‌های صنایع‌دستی همدان از شهریور ماه

علیرضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه بازارچه‌های صنایع‌‌دستی از شهریور ماه کار خود را آغاز می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه رمضان میزان مسافران با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود، آغاز به کار بازارچه‌ها نیز در شهریور برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه برپایی بازارچه صنایع ‌دستی در همه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده است، افزود: بازارچه‌هایی که در همدان تشکیل می‌شود، در تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی و چند جای دیگر برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان یادآور شد: تا قبل از تیرماه به مناسبت هفته صنایع‌دستی بازارچه‌هایی در سطح استان برگزار شد اما با توجه به اینکه غرفه‌داران که بیشتر از هنرمندان هستند نیز نیازمند بازار اقتصادی‌اند، باید این بازارچه‌ها در زمان اوج مسافر در استان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه بازارچه شهریور ماه بازتاب خوبی برای هنرمندان و غرفه‌داران خواهد داشت، اذعان کرد: هنرمندان هر سال با استقبال از بازارچه‌های صنایع ‌دستی در آن حضور می‌یابند تا بتوانند با عرضه هنر دست خود درآمدی نیز کسب کنند که همین امر می‌طلبد بازارچه‌ها در زمان خاصی برپا شود.

قاسمی در پایان بازارچه‌ها را در ارائه و معرفی صنایع‌ و هنرهای دستی مفید دانست و بیان داشت: همواره با برپایی نمایشگاه‌ها هنرهای دستی و صنایع‌دستی استان توسط هنرمندان ارائه و معرفی می‌شود که علاوه بر بازدید مسافران، آثار آنها نیز به فروش می‌رسد که یک منبع درآمدی نیز برای آنها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول