اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات جهانی مهارت در آلمان

جوان همدانی افتخار آفرید

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از افتخارآفرینی جوان همدانی در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت در کشور آلمان خبر داد.

جوان همدانی افتخار آفرید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان علیرضا مهرابی اظهار داشت: تیم ملی کارآموزان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با شرکت در چهل و دومین دوره از مسابقات جهانی مهارت که از 11 تا 16 تیرماه در لایپزیک  آلمان برگزار شد، موفق به کسب دو مدال نقره و یک مدال برنز و هشت دیپلم افتخار و کسب رتبه چهارم جهانی شد و بعد از کشورهای کره جنوبی، سویس و چین تایپه قرار گرفت.

وی گفت: در میان اعضای تیم جمهوری اسلامی ایران مرتضی ورمزیار از کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان موفق به کسب دیپلم افتخار در رشته الکترونیک شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان ادامه داد: تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی مهارت 2013 در 11 رشته شرکت کرد.

به گفته وی هر فردی که در مسابقات جهانی مهارت بتواند بیش از 500 نمره امتیاز کسب کند، موفق به دریافت دیپلم افتخار می‌شود.

مهرابی در خصوص اهداف شرکت در مسابقات جهانی مهارت اظهار داشت: ارتقای جایگاه ایران در مسابقات جهانی مهارت، ایجاد بستر مناسب برای رقابت مهارت آموختگان در عرصه‌های جهانی و آشنایی با تکنولوژی پیشرفته و جدید، تعمیم تجربیات و استانداردهای جهانی به بخش‌های پژوهشی و آموزشی، ارتقای کمی و کیفی در فرآیند آموزشی و... از جمله اهداف شرکت در مسابقات جهانی مهارت است.

وی در مورد فرآیند انتخاب رقابت‌کنندگان برای حضور در مسابقات جهانی مهارت افزود: برای انتخاب نفرات برتر اعزامی به مسابقات جهانی مهارت، اردوهای آماده‌سازی در رشته‌های تعیین شده از طرف ستاد اجرائی مسابقات، بین برگزیدگان تشکیل می‌شود که مدال‌آوران دو دوره پیاپی مسابقات ملی مهارت مجاز به حضور در این اردوها است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان ادامه داد: پس از برگزاری مسابقات انتخابی بین برگزیدگان حاضر در اردوها، نفر برتر از نظر علمی، مهارتی و روانشناختی و دیگر صلاحیت‌های اجتماعی به مسابقات جهانی مهارت اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت از بین برگزیدگان دوازدهمین و سیزدهمین مسابقات ملی مهارت، پس از شرکت در اردوهای متعدد آماده‌سازی انتخاب شده‌اند.

مهرابی ابراز داشت: مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک بار از سوی سازمان جهانی مهارت (WSI) در یکی از کشورهای عضو این سازمان برگزار می‌شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را در ایران برگزار کرده و برگزیدگان نهایی آن را برای شرکت در مسابقات جهانی اعزام می‌کند.

انتهای پیام/89002/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول