اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 5 میلیارد ریالی

10 نقطه رانشی راه‌های روستایی شرق مازندران ایمن‌سازی شد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نکا از ایمن‌سازی و بهسازی 10 نقطه رانشی در محورهای روستایی بخش هزار جریب و دهستان پی‌رجه این شهرستان در جغرافیای شرق مازندران خبر داد.

10 نقطه رانشی راه‌های روستایی شرق مازندران ایمن‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سیدعلی صادقی از ایمن‌سازی و بهسازی 10 نقطه رانشی در محورهای روستایی بخش هزار جریب و دهستان پی‌رجه این شهرستان با اعتباری بیش از 5 میلیارد ریال خبر داد. 

وی گفت: بیشتر راه‌های روستایی منطقه هزارجریب و دهستان پی‌رجه در نقاط کوهستانی و دامنه‌های پوشیده از جنگل قرار داشته و از طرفی وجود آب‌های سطحی و بالابودن سطح ایستایی و چشمه‌های فعال در زمینه‌های بالادست و مجاور باعث رانش‌های متعددی در این منطقه شده است.

این مسئول ادامه داد: از این رو این اداره با اعتباری بیش از 5 میلیارد ریال با اجرای زهکشی سطحی و عمیق نسبت به نفوذ آب به بدنه راه و همچنین احداث دیوارهای گابیونی از رانش‌ها و تخریب راه جلوگیری به عمل آورد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نکا به محورهای روستایی که این عملیات در آنها صورت گرفت اشاره و تصریح کرد: احداث دیوار گابیونی در محورهای روستایی "بندبن به لایی" به طول 30 متر، محور "گلوردکوچک" به طول 50 متر و همچنین زهکشی در محورهای روستایی "سوچلما" به طول 50 متر، "دوریش خلک" به طول 150 متر، "رمدانخیل" به طول 150 متر از جمله نقاط حادثه‌خیز بوده که با اجرای این عملیات ایمن‌سازی و بهسازی شد.

وی تصریح کرد: مازندران دارای 7 هزار و 707 کیلومتر راه روستایی بوده که 472 کیلومتر از آن در شهرستان نکا واقع شده است.

انتهای پیام/2296/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول