اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز رشد علم و فنآوری دشتی تأکید کرد

شهرستان دشتی منطقه مناسبی برای تحقق اهداف پارک علم و فناوری خلیج فارس

سرپرست مرکز رشد علم و فنآوری دشتی گفت: شهرستان دشتی به دلیل خطه عالم‌خیز بودن محلی مناسبی برای به منصه ظهور رساندن اهداف اصلی پارک علم و فناوری خلیج فارس است.

شهرستان دشتی منطقه مناسبی برای تحقق اهداف پارک علم و فناوری خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سید علی جعفری  عصر امروزدرسومین جلسه شورای فناوری مرکز رشد علم و فناوری دشتی، مرکز رشد دشتی را از مراکز شهرستانی موفق دانست و گفت: این مرکز موفق گردیده در قریب به یکسال فعالیت تعداد چهار  شرکت دانش بنیان و چهار طرح نوآوری را مورد حمایت قرار دهد.

سرپرست مرکز رشد علم و فنآوری دشتی افزود: این در حالی است که بسیاری از مراکز رشد شهرستانی در کشور بعد از گذشت چندین سال فعالیت، به این مهم دست پیدا می‌کنند.

جعفری بر لزوم حرکت به سمت توسعه زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی برای مرکز رشد دشتی تاکید کرد و ادامه داد: شهرستان دشتی به دلیل خطه عالم خیز بودن محلی مناسبی برای به منصه ظهور رسیدن اهداف اصلی پارک علم و فناوری خلیج فارس است.

سرپرست مرکز رشد دشتی خاطرنشان کرد: اگر زیر ساخت‌ها مهیا و حمایت‌های لازم از مرکز رشد صورت بگیرد شاهد خلق حماسه‌ای اقتصادی که بر آمده از اقتصاد دانایی محور و دانش بنیان است خواهیم بود.

وی اعطای تسهیلات مالی، سرمایه در گردش، برخورداری از معافیت مالیاتی، تامین فضای کسب و کار، کمک در بازاریابی و تجاری‌سازی محصولات دانشی، برخورداری از معافیت‌های گمرگی خاص و  مواردی از این قبیل را از حمایت‌های مرکز رشد فناوری دشتی از موسسات فناور دانش بنیان دانست. یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد علم و فناوری دشتی، شرکت سیراف سبز آتیس است که با ایده محوری تبدیل پسماندهای فساد پذیر به کود آلی (ورمی کمپوست) جذب گردیده است.

جعفری افزود:  این شرکت ساخت کودی طبیعی (ورمی کمپوست) جهت احیای اراضی و پرورش کلیه گیاهان زینتی و نها‌ل‌ها، باغات، سالن های تولید صیفی‌جات و گلخانه، را به عنوان ایده محوری خود به مرکز رشد ارائه نموده است.این کود فرموله شده و توسط باکتری‌های مفید خاکزی و زئوپونیکس غنی شده و دارای خواص ویژه است.

سرپرست مرکز رشد دشتی ادامه داد: شرکت طاها الکتریک یکی دیگر از این شرکت‌هاست که با ایده محوری طراحی و ساخت ترانسمیتر جذب گردیده است.ایده محوری این شرکت طراحی و ساخت ترانسمیتر است.

جعفری خاطرنشان کرد: ترانسمیتر وسیله ای است که یک سیگنال الکتریکی ضعیف را دریافت کرده و به سطوح قابل قبول برای کنترلرها و مدارهای الکترونیکی تبدیل می‌کند.

وی یکی دیگر از این شرکت ها را شرکت سما سنگ عنوان کرد و افزود: با ایده محوری طراحی و تولید سنگ‌های نورانی جذب گردیده است.

جعفری اضافه کرد:  این سنگ‌های نورانی نوعی پلیمر ریختگی از جنس رزینهای ایزوفتالیک غیراشباع است که توسط قالب‌های مختلف شکل‌دهی شده و در بطن خود مجموعه‌ای از منابع نورانی پیوسته را جای داده که در کل باعث روشن شدن این محصول می‌شود.

وی افزود:  این محصول جهت طراحی و تزئین و نورپردازی نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها و نورپردازی معابر بکار می‌رود.

جعفری گفت: این محصول در زیباسازی معابر، اماکن رفاهی و تفریحی و افزایش جاذبه توریستی، پارک‌ها و میادین و استخرها، محوطه‌سازی ابنیه تاریخی و فضاهای گردشگری، تزئین و زیباسازی پارکینگ و حیاط، معابر خصوصی آسانسور و پله‌ها، جهت روشنایی دیوار و کف استخر، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، سازمان‌ها و ادارات و ویلاهای شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز رشد دشتی یادآور شد: شرکت سحر الکترونیک دقیق نیز با ایده محوری برگزارکننده دوره‌های رباتیک در مرکز رشد جذب گردیده است.

وی گفت:  این شرکت با بهره مندی از توانایی های علمی، تخصصی مدرسان دانشگاهی اقدام به راه اندازی کارگاه‌های آموزش رباتیک، متناسب با توانایی‌های شناختی دانش آموزان و دانشجویان در سطوح تحصیلی مختلف کرده است.

جعفری افزود:  تیم‌های نوآور دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد علم و فناوری دشتی نیز شامل تیم نوآوری ادیب با عنوان ایده محوری طراحی نرم افزار فرهنگ لغات دشتی، تیم نوآوری حاصل نوین با ایده محوری عنوان تولید شیرینی رژیمی از گیاه استویا، تیم نوآوری طاها با ایده محوری سیستم تخلیه آب جمع شده توسط کمپرسورهای پالایشگاه (Bekomat) و تیم نوآوری هوشمند الکترونیک با ایده محوری  قبله نمای دیجیتال  همراه با ساعت،‌ دماسنج و قطب نمای دیجیتال جذب گردیده است.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول