اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز پیشنهاد داد

پرداخت یارانه به کودکان بی‌سرپرست

شهردار شیراز با بیان اینکه کودکان بی‌سرپرست از جمله گروه‌هایی هستند که یارانه دریافت نمی‌کنند، گفت: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم می‌تواند اختصاص یارانه به این گروه از افراد جامعه باشد.

پرداخت یارانه به کودکان بی‌سرپرست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه دفتر ریاست شهردار این شهر، مهندس علی‌رضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار داشت: دولت می‌تواند یارانه مربوط به این کودکان را که تعدادشان در کل کشور نیز بسیار نیست، به شیرخوارگاه‌ها پرداخت کند.

شهردار شیراز با طرح این پرسش که چرا کودکان بی‌سرپرست باید از آنچه حقشان محسوب می‌شود، محروم باشند، گفت: یارانه حق همگان است و اینکه کودکان بی‌سرپرست به دلیل نداشتن شناسنامه از یارانه بی‌نصیب باشند، صحیح نیست.

وی افزود: جا دارد دولت تصمیمی به منظور پرداخت یارانه به این‌گونه کودکان اتخاذ کند.

پاک‌فطرت در پاسخ به این سئوال که شهرداری چه کمکی به این‌گونه مراکز می‌کند گفت: شهرداری تاکنون از هیچ کمکی دریغ نکرده است اما کمک‌های ما باید در چارچوب قانون و بعد از طی مراحلی ویژه باشد که البته  تاکنون با همراهی شورا و مجموعه مدیران شهرداری، انجام شده است.

مدیر شیرخوارگاه ولیعصر (عج) نیز گفت: در این مرکز 41 کودک نگهداری می‌شوند.

فهیمه آتشی افزود: علاوه بر این کودکان زیر پنج سال،  20 کودک در سنین بالاتر نیز در شعبه دوم شیرخوارگاه در شهر جدید صدرا هستند.

وی ادامه داد: تمام نیازمندی‌های این شیرخوارگاه از محل کمک‌های مردمی و خیران تأمین می‌شود و مشکل کنونی ما تأمین شیر و دارو است.

مدیر شیرخوارگاه ولیعصر (عج) شیراز از خیران و مردم نیکوکار این شهر درخواست کرد تا ضمن بازدید از این مرکز و مراکز مشابه، کمک به شیرخواران بی‌سرپرست را به ویژه در ماه مبارک رمضان، فراموش نکنند.

آتشی با بیان اینکه 30 نفر در سه شیفت کاری، وظیفه نگهداری کودکان را به عهده دارند، بیان کرد: پزشکانی هستند که خدمات پزشکی را رایگان به این کودکان ارائه می‌دهند و به‌نوعی زکات علمشان را می‌پردازند.

به گزارش فارس، شماره حساب‌های 0106418838004 بانک ملی، 93/280 بانک سپه، 85113/57251 بانک تجارت آماده دریافت کمک‌های نقدی خیران به این شیرخوارگاه است.

انتهای پیام/ 2448/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول