اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و نویسنده کتب مذهبی مطرح کرد

فرهنگ حجاب به هنجار تبدیل شود

محقق و نویسنده کتب مذهبی گفت: فرهنگ حجاب باید به هنجار تبدیل شود.

فرهنگ حجاب به هنجار تبدیل شود

محمد مهدی نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با تأکید بر اینکه متأسفانه در برابر هجوم به ارزش‌ها از خود غفلت نشان دادیم، اظهار کرد: به عقیده شخصی بنده در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب از خود کوتاهی نشان دادیم.

وی افزود: مسئله مهم این است که در برابر توطئه رسانه‌های خارجی و بیگانه راهکار مثمرثمر و قوی نداشته‌ایم؛ تا جایی که مشاهده می‌شود برخی رفتارها و پوشش‌ها در سطح جامعه گرایش به رسانه‌های غرب دارد.

محقق و نویسنده کتب مذهبی با بیان اینکه نباید در حوزه مسائل دینی و فرهنگی به‌ویژه مسئله مهم حجاب در برابر برنامه‌ها و رسانه‌های غرب موضع انفعال داشت، گفت: یکی از ضعف‌های ما در حوزه مسائل فرهنگی به‌ویژه مسئله مهم حجاب و پوشش این است که در برابر تهدید و عملکرد رسانه‌های بیگانه رفتار تک و پاتک از خود نشان داده‌ایم.

نجاتی تصریح کرد: مسئله دوم درباره حجاب این است که در جامعه حجاب را نتوانسته‌ایم به خوبی معرفی کنیم.

وی یادآور شد: متأسفانه شاهد آن هستیم که امروز حجاب و پوشش همراه با عفاف در رسانه و سینما جایگاهی در حد افراد کم برخوردار و آسیب‌پذیر را داشته و در مقابل کسانی از جایگاه اجتماعی بالا و قدر و منزلت اجتماعی افزون برخوردار هستند که پوشش‌های نامناسب و گرایش به غرب را دارند.

محقق و نویسنده کتب مذهبی با اذعان به اینکه مسئولان فرهنگی کشور باید برای مسئله معرفی و تبیین حجاب چاره‌اندیشی کنند، گفت: باید نواقص و ضعف‌های مرتبط به کم‌کاری در حوزه حجاب و پوشش را برطرف کنیم.

به گفته نجاتی، امروز باید همه آحاد جامعه به‌ویژه مسئولان فرهنگی کشور فرهنگ عفاف و حجاب را به هنجار در جامعه تبدیل کنند.

انتهای پیام/70023/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول