اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شاعر سرشناس گچسارانی از عدم دعوت پیشکسوتان در همایش اهل قلم

دعوت از صاحبان خودکارهای قرمز و سبز سیاسی در همایش اهل قلم خیانت است

شاعر و نویسنده سرشناس گچسارانی با انتقاد از عدم دعوت پیشکسوتان اهل قلم در همایش استانی اهل قلم در کهگیلویه، دعوت از صاحبان خودکارهای قرمز و سبز در این همایش را مصداق واقعی خیانت دانست.

دعوت از صاحبان خودکارهای قرمز و سبز سیاسی در همایش اهل قلم خیانت است

 کوکب حاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره ارزش قلم و نوشتن اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در زمینه اهمیت و نقش قلم در اسلام فرموده است؛  قلم مانند عصا و تکیه‌‌گاه بوده که نه تنها افراد کهنسال بلکه همه انسان‌ها در هر سنی باید به آن تکیه کنند.

وی با بیان این‌که اسلام برای قلم و نوشتن ارزش ویژه‌ای قائل شده است، افزود: امام علی(ع) هم در راستای اهمیت قلم و نوشتن فرموده است؛ عقل یک نویسنده در قلم  وی بوده و اندیشه‌های اندیشمندان به قدرت قلم این افراد است.

حاتمی ابراز داشت: در طول تاریخ قلم‌های بسیاری در تنظیم برخی قراردادها و عهدنامه‌ها ملت حق و حقوق ملت ما را ضایع کرد و چه قلم‌های نیز سبب رشد و عزت مردم ایران اسلامی شد.

این شاعر سرشناس گچسارانی با تأکید بر این‌که حرمت قلم بسیار واجب است، یادآور شد: در بسیاری از مواقع جلسات سیاسی با عنوان‌های دهان‌پرکن مراسم‌های بزرگداشت قلم، با هزینه‌های زیاد برای دعوت از کارشناسان و مدعوین سیاسی اهل خودکارهای قرمز و سبز بدون دعوت از علاقمندان برگزار می‌شود که این مصداق واقعی خیانت به قلم و اهل قلم است نه تجلیل از آنها.

نویسنده کتاب‌های‌ آوای نهان و کوکب سوخته اذعان کرد: حدود 25 سال است که قلم می‌زنم و مؤلف هشت کتاب هستم که یکی از آنها در سال 82 در رده 30 اثر برگزیده کشور انتخاب شد و اثر دیگری با موضوع شهدای کهگیلویه و بویراحمد نسبت با کارهای مشابه بزرگ برابری می‌کند.

حاتمی با انتقاد شدید از عدم دعوت بسیاری از بزرگان اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد در همایش تجلیل از اهل قلم این اسنان که در کهگیلویه برگزار شد، گفت: آیا فریدون داوری یکی از سرشناس‌ترین شاعران و نوسیندگان استان که سخنرانی‌ها و نشست‌های خارج از استان وی زبانزد بوده و اشراف کاملی به فرهنگ ابتدا تا انتهای زاگرس داشته و رسالت خود را نیز در دوران سخت بیماری بر تخت بیمارستان نیز ادامه داد، اهل قلم نیست؟

وی متذکر شد: آیا حسن بهرامی از بزرگترین افراد فرهنگی و با سابقه کشوری و استانی و مؤلف آثار ارزشمند و تأثیرگذار ادبی و فرهنگی اهل قلم نیست؟

این نویسنده و شاعر گچسارانی با تأکید بر این‌که موافق تجلیل از جوانان هستیم، بیان کرد: چرا از جوانان در میان افراد سرشناس و پیشکسوتان اهل قلم تجلیل نشود نه در میان پیشکسوتان سیاسی.

حاتمی با بیان این‌که سیاست‌زدگی تا چه زمانی باید در عرصه‌های غیرمرتبط  ادامه داشته باشد، اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها مانند گود زورخانه است اما آیا گود زورخانه هم پیر و مرشد ندارد؟

مؤلف گچسارانی هشت کتاب خاطرنشان کرد: قلم مقدس، روحبخش، امانت‌دار و صادق بوده و شجاعت و عدم وابستگی از خصوصیات قلم است زیرا خداوند با این وسیله مهم انسان را تعلیم می‌دهد؛ پس قلم را سیاسی نکنید.

انتهای پیام/82001/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول