اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز قلم

سرای اهل قلم آغاز در مشهد به کار کرد

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: همزمان با روز قلم سرای اهل قلم در مشهد با رونمایی از کتاب منصور انوری آغاز به کار کرد.

سرای اهل قلم آغاز در مشهد به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، حسین مسگرانی در آیین افتتاحیه سرای اهل قلم در مشهد اظهار کرد: سرای اهل قلم با هدف معرفی آثار ارزشمند و فاخر قلم استان خراسان‌رضوی، رونمایی از آخرین کتب چاپ شده و نقد و آموزش مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی آغاز به کار کرد.

وی افزود: این سرای با انعقاد تفاهم‌نامه میان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، شرکت تعاونی ناشران استان، بازار کتاب ناشران گلستان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این سرای به طور فصلی میزبان اهل قلم است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده جلسات مستمری در طول سال با هدف یاد شده برگزار می‌شود.

مسگرانی تصریح کرد: این شورای دارای ارکان تشکیل دهنده‌ای از جمله شورای برنامه‌ریزی، شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات، دبیرخانه و بخش اجرایی است.

وی یادآور شد: شورا برنامه‌ریزی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی از جمله صاحب‌نظران صاحب قلم استان و مسئولان فرهنگی شهر و بازار گلستان کتاب است.

مسگرانی افزود: انتظار می‌رود با افتتاح این سرا بیش از پیش شاهد جلسات ارزشمند ادبی در مشهد الرضا (ع) باشیم.

مسگرانی همچنین از پیگیری اداره ارشاد خراسان‌رضوی برای تکمیل بانک اطلاعات اهل قلم این استان خبر داد و گفت: بانک اطلاعات اهل قلم استان خراسان‌رضوی از مدت‌ها پیش تهیه شده است اما اداره ارشاد این استان به دلیل برقراری ارتباط بیشتر و موثرتر با اهالی قلم و اندیشه و به دلیل استفاده از نظرات آنها در حوزه‌های مختلف، تصمیم دارد این بانک اطلاعات را به‌روز و تکمیل کند.

در حاشیه این مراسم کتاب بر فراز آشیانه عنقا اثر منصور انوری در تیراژ 3 هزار نسخه رونمایی شد که در مورد زندگی شهید کاوه است.

انتهای پیام/70001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول