اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز مظلومیت قیام مسجد گوهرشاد

حجاب آیینه امنیت و مظهر آزادی

«حجاب» مظهر کرامت انسانی است تا جایی که امروز شاهدیم با وجود مبارزات و هجمه‌های نظام سلطه و ایده‌های امپریالیسمی، همچنان این اسلام است که با حفظ کرامت زن و ارزش به مقام و جایگاه زن در جهان وجه غالب بشمار می‌رود.

حجاب آیینه امنیت و مظهر آزادی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در طول تاریخ بشر قیام‌ها و مبارزات بی‌شماری در مسیر به بند کشیدن زنان و تنزل جایگاه حقیقی و کرامت انسانی آنان رخ داده و جالب این جاست که اوج شعارهای فمینیسمی و توجه به کرامت زن در عصر صنعتی‌شدن جوامع و به بندکشیدن زنان در سخت‌ترین شرایط و نادیده‌گرفتن حقوق حقیقی آنان به بهانه آزادی زن سرداده می‌شد.

آنچه مسلم است امروز زن محجبه مسلمان ما در تمام عرصه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این اقتدار و توانایی از آنجایی نشات می‌گیرد که فاطمه زهرا(س) و زینب(س) نیز با وجود هجمه‌ها و سختی‌ها با حجاب، عفت و پوشش خود حکومت‌های ظالم عصر خویش را به تحقیر کشاندند و این است جایگاه و منزلت زن باعفاف و پاکدامن مسلمان که خداوند در قرآن کریم در آیه 33 سورۀ احزاب می‌فرماید:« اى پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را بر خود فرو پوشند. این مناسب‏تر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند. و خدا آمرزنده و مهربان است.»

21 تیرماه سال 1314 بار دیگر دنیا شاهد ظلم در حمایت از حجاب بود، و امروز هفتاد و هشت سال از کشتار ظالمانه مردمی بی‌گناه و خواستار عفت و کرامت زن در مبارزه با کشف حجاب و اجباری شدن پوشش غربی در مسجد گوهر شاد حرم مطهر رضوی می‌گذرد؛ امروز در حالی 21 تیرماه را گرامی می‌داریم که رضا خان را در جایگاه رذالت دانسته و به یاد گرامیداشت مردم بیگناه کشته شده در قیام مسجد گوهرشاد و حفظ حجاب و عفت زن مسلمان ایرانی راهپیمایی می‌کنیم.

در همین زمینه حجت‌الاسلام حسین نمازی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران این است که مردم غیور و متعهد ایران در بحث عفاف و حجاب، عهد دینی دارند.

وی افزود: نمونه بارز این عهد دینی در 21 تیر ماه 1314 با قیام مردم مشهد مقدس در اعتراض به  قانون کشف حجاب و کشتار تعداد بسیاری از متعرضان و متعهدان به عفت و حجاب رخ داد.

*تعهد دینی مردم ایران به عفت و حجاب با زور ابرقدرت‌های غیرالهی نخواهد شکست

نمازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با تعهد دینی خود در برابر طاغوت و ابرقدرت‌های مادی و غیرالهی ساکت نخواهد نشست و مغلوب ایده‌های غیردینی آنان نمی‌شود، خاطرنشان کرد: رضا خان با اعلام اجباری‌شدن پوشش غربی و کشف حجاب تصمیم به مبارزه با حکم الهی(حجاب) را داشت اما به دلیل آنکه نور خدا را ابرقدرت‌های مادی نمی‌توانند خاموش کنند، در این تصمیم خود مغلوب شد.

مسئول امور فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: حجاب نمادی برای عفت و پاکدامنی است و مردم در قیام 21 تیرماه مسجد گوهرشاد نشان دادند هیچ‌گاه از حکم الهی کوتاه نمی‌آیند و هیچ چیز را با عفت و پاکدامنی زنان مسلمان و متعهد ایرانی عوض نمی‌کنند.

*هجمه‌های شیطانی مایوس از نفوذ به عفاف و حجاب زن مسلمان ایرانی

وی یادآور شد: امروز در حالی پس از گذشت حدود 78 سال از واقعه مسجد گوهرشاد یاد می‌کنیم که حجاب و عفت در جامعه به طور بی نظیری حاکم شده و به ضرس قاطع می‌توان گفت هیچ هجمه‌ای نمی‌تواند در کشور با این حکم الهی که نماد عفاف و پاکدامنی زن مسلمان است مبازره کند.

نمازی با تاکید بر اینکه تلاش زن مسلمان برای حفظ حجاب و پوشش صحیح ریشه در عفیف بودن وی دارد، خاطرنشان کرد: امروز زن محجبه مسلمان چه در جایگاه ملی و چه فراملی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مهم‌ترین پیام وی از حجاب این است که بواسطه پوشش کامل خود اجازه نفوذ و ورود هیچ هجمه شیطانی را در درونش نمی‌دهد.

*رضا خان در رخداد مسجد گوهرشاد ارتداد خود را به نمایش گذاشت

در ادامه نیز حجت‌الاسلام سید علی موسوی‌فر با اذعان این مطلب که 21 تیرماه با عنوان روز عفاف و حجاب حاوی پیام‌های بسیاری برای مردان و زنان جهان اسلام است، تاکید کرد: مسئله مهم این است که کسی که حجاب را از بن و ریشه انکار کند با عنوان مرتد مطرح است.

وی ادامه داد: رضا‌ خان در حادثه خونین بار 21 تیرماه در مسجد گوهرشاد و کشتار مردم بی‌گناه مشهد مقدس که به جرم دفاع از عفت و حجاب تجمع کرده بودند، اوج ارتداد خود را نسبت به اسلام و دستورات اسلامی نشان داد.

امام جمعه تربت‌جام با تکیه بر آیات مبین قرآن کریم گفت: آیات و روایات بسیاری در مورد حجاب داریم؛ بر پایه این آیات و روایات قرآن کریم، کسی که حجاب را منکر شود انگار قرآن را منکر شده و کسی که قرآن را منکر شود یعنی پیامبر، وحی و نزول قرآن را انکار و کرده و در نهایت خدا را منکر شده است.

موسوی‌فر یادآور شد: کسانی چون رضا خان که به ذات مسئله حجاب را منکر شده و به مبارزه با آن پرداخته مرتد خوانده می‌شود.

*ضرورت تامل بانوان بر آیات قرآن کریم با محتوای حجاب و عفاف

وی تصریح کرد: روز عفاف و حجاب سال جاری که مقارن با ماه مبارک رمضان است فرصت مغتنم و عزیزی برای تمرین حجاب این درس الهی برشمرده می‌شود.

امام جمعه تربت‌جام افزود: حجاب و مطالعه درباره حجاب راهی برای رسیدن به تقوای الهی بوده و امروز زنان و دختران عفیفه ما باید با مطالعه آیات نورانی قرآن کریم به‌ویژه سوره نور و دیگر منابع دینی حجاب خود را به بهترین شکل حفظ کرد و از هرگونه آسیب‌زایی توسط هجمه‌های شیطانی توطئه‌گران و دشمنان در امان باشند.

انتهای پیام/70023/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول