اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

جدیدترین جزئیات از آدم‎ربایی در گلستان + تصاویر

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از آخرین جزئیات آدم‎ربایی روزهای گذشته در گنبدکاووس یکی از شهرستان‎های استان گلستان پرده برداشت.

جدیدترین جزئیات از آدم‎ربایی در گلستان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در تاریخ 25/3/1392 گروهی چهار نفره با یک دستگاه خودرو پژو 405 در ساعت 12:30 دقیقه اقدام به ربودن کودکی در شهرستان گنبدکاووس کردند که در روزهای گذشته خبر آزادی این کودک و دستگیری عوامل این گروگان‎گیری موجی از شادی را برای خانواده کودک و مردم استان گلستان به وجود آورد. 

تصور حضور کودک در خارج از کشور توسط گروگان‎گیرها

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در خصوص جزئیات این آدم‌ربایی به خبرنگاران استان گفت: در تاریخ 25/3/1392 گروهی چهار نفره با یک دستگاه خودرو پژو 405 در ساعت 12:30 دقیقه با مراجعه به درب منزل فردی در گنبدکاووس اقدام به ربودن کودک آنها می‎کنند که این کودک برای بازی در کوچه حاضر شده بود.

محمدرضا اکبری ادامه داد: پس از اعلام موضوع به پلیس آگاهی استان و پیگیری‎های ویژه این اداره در پنج روز اول هیچ سرنخ و تماسی از ربایندگان به دست نیامد و پس از پنج روز به وسیله یک خط تلفن از مرز افغانستان از خانواده کودک تقاضای پنج میلیارد تومان وجه نقد کردند که در ابتدا این تصور برای پلیس و خانواده به وجود آمد که فرزند آنها از مرز ایران خارج شده است.

وی اضافه کرد: اما پس از اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و طی چند عملیات همزمان در استان و خارج از استان و در یکی از استان‎های جنوب شرقی کشور به این نتیجه رسیدیم که کودک در داخل کشور است. 

پس از 19 روز کودک در گرگان نجات یافت

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: پس از انجام 19 روز کار مداوم و شبانه‎روزی با به دست آمدن سرنخ‎های مختلف متوجه شدیم که کودک در شهرستان گرگان و در داخل استان است.

وی ابراز داشت: پس از شناسایی عوامل این آدم‎ربایی و طی چهار عملیات همزمان در سطح کشور که سه عملیات در استان و یک عملیات در یکی از استان‎های جنوب شرقی کشور بوده است، افراد دستگیر و کودک به خانواده بازگردانده شد.

اکبری تأکید کرد: پس از بازجویی‎های به عمل آمده از متهمان و در گفت‎و‎گو با کودک مشخص شد که این افراد پس از ربودن کودک چشمان او را بسته و به یکی از مخفیگاه‎های خود در یکی از شهرستان‎های استان گلستان منتقل کرد‌ند.

وی ادامه داد: آنها برای اینکه کودک بر این تصور باشد که در خاک افغانستان است با تغییر مکان او در دو مرحله و فراهم آوردن شرایط آب و هوایی و غذایی که این تصور را در کودک مسجل کند، وی را در یک ساختمان دو طبقه با وضعیت بسیار بد مخفی کردند.

 

عملیات همزمان ساعت 5:30 دقیقه صبح و دستگیری گروگان‎گیرها

رئیس پلیس آگاهی گلستان عنوان کرد: پس از آنکه در تاریخ 14/4/1392 طی عملیات پلیسی در ساعت 5:30 صبح پلیس وارد ساختمان می‎شود؛ متهم از طریق مکانی که از گذشته برای فرار خود فراهم کرده بود اقدام به فرار می‎کند و طی تعقیب و گریز و با شلیک گلوله پلیس دستگیر می‎شود.

وی ادامه داد: پس از دستگیری ابتدا این آدم‌ربا از بازگویی مکان اختفای کودک خودداری کرد، اما پس از جستجو‎های دقیق، کودک در حالتی که با قرص‎های خواب‎‎آور فراوان به حالت بیهوش افتاده بود توسط پلیس نجات یافته و به آغوش گرم خانواده‎اش بازگشت. 

برخورد با جرائم خشن اولویت پلیس است

اکبری تأکید کرد: نیروی انتظامی گرگان برخورد با جرائم خشن و جرائمی که نظم و امنیت عمومی جامعه را به شدت برهم بزند، برخورد کاملاً قاطع و جدی خواهد داشت و به هیچ عنوان کوتاهی نخواهد کرد.

وی در پایان متذکر شد: پلیس استان گلستان در مدت گذشته با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی گوناگون بسیاری از باندهای خطرناک و خشن را دستگیر کرده و این اقدام‎ها موجب کاهش وقوع جرائم خشن در استان شده است.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول