اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون تنیس:

همدان قابلیت میزبانی مسابقات بین‌المللی تنیس را دارد

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون تنیس گفت: با توجه به وجود امکانات مناسب در زمینه ورزشی به خصوص رشته تنیس و همچنین دارا بودن شرایط میزبانی، همدان قابلیت میزبانی مسابقات بین‌المللی را دارد.

همدان قابلیت میزبانی مسابقات بین‌المللی تنیس را دارد

فرشاد صفتی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: طرح برگزاری مسابقات به صورت منطقه‌ای اقدام جدیدی بود که با موافقت هیئت رئیسه و مصوبه سازمان لیگ فدراسیون تنیس کشورمان اجرایی شده است.

وی افزود: در این طرح کشور به پنج منطقه تقسیم شده و طی آن مسابقاتی به صورت منطقه‌ای بین بهترین‌های این مناطق برگزار می‌شود تا بتوانند با کسب امتیازات لازم رنکینگ خود را در بین تنیسورهای کشوری بالا ببرند.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون تنیس اضافه کرد: این طرح با همکاری همه کمیته‌های فدراسیون اجرایی شده و با هدف گسترش رشته تنیس به صورت رقابتی و ایجاد انگیزه در بخش قهرمانی انجام شده است.

به گفته وی در این طرح بازیکنانی که در بین 32 تنیسور برتر کشور نیستند می‌توانند با درخشش در مناطق خود ضمن گرفتن امتیازات لازم رنکینگ خود را در سطح کشور بالا ببرند.

صفتی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه چه شد همدان را برای میزبانی منطقه با حضور استان‌هایی که امکانات بیشتر دارند انتخاب کردند عنوان کرد: استان همدان در بین منطقه غرب کشور فعالیت رو به جلویی را در زمینه ساخت و ساز و ایجاد زمین‌های جدید تنیس شروع کرده که با بهره‌برداری از آکادمی تنیس الیت بر آن شدیم با دادن یک میزبانی شرایط را برای مسابقات بعدی در همدان فراهم کنیم.

وی بیان داشت: داشتن دو زمین استاندارد در شهر همدان باعث شد تا این میزبانی را به این استان واگذار کنیم و چون برای نخستین بار بود همدان میزبان مسابقات کشوری می‌شد ریسک بالایی بود و الان خوشحالیم که این اتفاق به بهترین شکل ممکن اتفاق افتاده است.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون تنیس با اشاره به اینکه استان همدان شرایط سخت‌افزاری و امکانات برای میزبانی مسابقات بین‌المللی را دارد خاطرنشان کرد: در صورتی که همدان بتواند با حمایت مسئولین ورزش استان چهار زمین تنیس به صورت متمرکز داشته باشد قابلیت میزبانی مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همدان به جز سرمایه‌های سخت‌افزاری دارای ثروت گرانقدر انسانی دارد افزود: حضور دو تن از بهترین‌های تنیس ایران و کنفدراسیون تنیس آسیا در همدان قطعاً در رشد و توسعه رشته مفرح تنیس کمک شایان خواهد کرد.

به گفته صفتی سید امیر برقعی رئیس کمیته آموزش فدراسیون و از اساتید برجسته تنیس آسیا و سید عادل برقعی عضو کمیته داوران کشور و یکی از بهترین داوران فدراسیون جهانی تنیس که در معتبرترین مسابقات و گرنداسلم‌ها قضاوت می‌کند گنج‌های گران‌بهای همدان است که باید در توسعه تنیس از این دو بیشتر از قبل استفاده شود.

وی با اشاره به قول مسئولان برای ایجاد چهار زمین مناسب و تجهیز آنها یادآور شد: در صورتی که این اماکن آماده بهره‌برداری شود در سال آینده میلادی همدان به عنوان میزبان مسابقات تور زیر 14 سال آسیا معرفی خواهد شد.

مسابقات تنیس منطقه یک کشور که با عنوان یادواره شهید سید احمد برقعی و گرامیداشت سرداران، امیران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان با حضور 34 تنیسور حاضر در این مسابقات از استان‌های قم، البرز، اصفهان، زنجان، تهران و همدان برگزار شد با قهرمانی منوچهر کمالی به پایان رسید.

انتهای پیام/89020/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول