اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سقز اعلام کرد

اجرای 95 درصد مصوبات روستایی شهرستان سقز

فرماندار شهرستان سقز از اجرایی شدن 95 درصد مصوبات مسئولان شهرستان در سفرهای روستایی خبر داد.

اجرای 95 درصد مصوبات روستایی شهرستان سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، جلسه بررسی مسایل و مشکلات دهستان سرا امروز با حضور جمعی از مسئولان ادارات‌، اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این دهستان‌، دهیاران و معتمدان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان سقز با بیان اینکه تاکنون 95 درصد مصوبات سفرهای روستایی محقق شده است، افزود: حضور در روستاها دستاوردهای زیادی داشته است و تمامی مسئولان با عشق و علاقه زیادی در روستاها حضور می‌یابند که ضمن بازدید از روستا از نزدیک با مردم گفت‌وگو و در راستای رفع مشکلات تلاش می‌کنند.

فخری حضور مسئولان در جمع مردم با هدف پاسخگویی و رفع سریع مشکلات را از افتخارات مسئولان شهرستان سقز برشمرد و اظهار داشت: مسئولان چه با واسطه و چه بی واسطه‌، شأنیت خویش را از مردم می‌گیرند و عزت و منزلت مسئولان از بابت خدمت به مردم است.

وی بر حضور مدیران کل ادارات استان نیز در جمع مردم تاکید و از مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به واسطه 5 بار حضور در شهر سقز و روستاهای آن در طول 9 ماه گذشته تشکر کرد و  از عدم حضور جمع زیادی از مدیران کل در شهرستان‌ها گلایه و انتقاد کرد.

فخری از مسئولان استانی در اجرای طرح‌ها و همکاری و تعامل بین بخشی مسئولان تشکر نمود و اظهار داشت: در صورت توزیع اعتبارات به صورت هدفمند، عادلانه و انجام برنامه‌ریزی منطقه‌ای برای اجرای طرح‌ها‌، رشد توسعه استان شتاب بیشتری خواهد گرفت و تمام شهرستان‌ها به صورت متوازن و متعادل پیشرفت خواهد نمود و شاهد عقب‌ماندگی برخی از شهرستان‌ها نخواهیم بود.

فخری در بخشی دیگر از سخنانش با توجه به آغاز برداشت گندم در شهرستان، خواستار عدم خروج آن از سقز شد و افزود: گندم با کیفیت سقز باید برای خود مردم باشد و آنان این گندم مصرف نمایند.

وی در ادامه خواستار پیگیری مسائل و مشکلات و انتخاب دهیاران توانمند توسط شوراهای اسلامی روستا و‌ نگهداری طرح‌های اجراشده در سطح روستاها شد.

نماینده مردم  شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم از حضور فرماندار و مسئولان در جمع مردم برای بررسی و رفع مشکلات تشکر نمود و از شوراهای اسلامی روستا و دهیاران خواست تا با جدیت بیشتر و پیگیری‌های مکرر درصدد رفع مشکلات برآیند.

محسن بیگلری با بیان اینکه دستور تبدیل شدن سرا به بخش را از رئیس جمهور گرفته‌ام افزود برای رفع مشکلات مردمی، مرتب با مسئولان کشوری دیدار می نمایم و به جد پیگیر مسائل و مشکلات هستم.

وی در ادامه به حضور تعدادی از مسئولان کشوری در شهرستان سقز اشاره نمود واین اقدام و دعوت را یکی از مسائلی دانست که روند توسعه را در شهرستان سقز تسریع خواهد کرد.

اشکان صدیقی بخشدار مرکزی سقز هم حضور در روستاها و نشست رودرو با مردم و رفع مشکلات آنان در کوتاه‌ترین زمان را با اهمیت برشمرد.

در این جلسه، احمد امین‌پور عضو شورای اسلامی روستای سرا هم به نمایندگی از شورای اسلامی دهستان سرا با بیان اینکه حضور مسئولان در بین مردم امید بخش است به بیان برخی از مسائل و مشکلات روستای سرا و روستاهای همجوار با آن پرداخت.

اجرای فاز دوم طرح هادی روستای سرا، ‌شانه‌سازی جاده‌های روستایی در مسیر جاده اصلی، ‌تسطیح جاده‌ها، ‌نصب و بازسازی علائم راهنمایی و رانندگی در روستاهای در مسیر جاده اصلی‌، ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه آب و فاضلاب روستاها، گازرسانی به هشت روستای دهستان سرا در سال ‌92، عریض نمودن پل ورودی روستا و بالا بردن ارتفاع آن و ‌انجام یک لایه روکش آسفالت از جمله مواردی بود که در این جلسه کاری روستایی تصویب شد.

شایان ذکر است قبل از تشکیل جلسه بررسی مشکلات، فرماندار و نماینده مردم در مجلس در بین مردم تعدادی از روستاهای دهستان سرا از جمله سلیمان کندی و سرچاوه حضور یافتند و در یک ارتباط رو در رو مشکلات را از زبان مردم شنیدند.

دهستان سرا دارای 42 روستا و با 11 هزار نفر جمعیت است که از قطب‌های کشاورزی شهرستان سقز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/79010/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول