اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتا گلستان اعلام کرد

جرائم مالی بیشترین جرائم در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: براساس آمار در جهان، در داخل کشور و در استان گلستان بیشترین جرائم در فضای مجازی مربوط به جرائم مالی و برداشت غیرمجاز از حساب‎های بانکی است.

جرائم مالی بیشترین جرائم در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حبیب‎الله رجبلی صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران این استان اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های بالا رفتن علم در جامعه و جهانی شدن و عبور از زندگی سنتی و وارد شدن به زندگی مدرن استفاده از فضای مجازی و به خصوص اینترنت است.

وی ادامه داد: برابر آمار جهانی از 77 میلیون جمعیت ایران تعداد 45 میلیون به عنوان کاربر از این فضا استفاده می‎کنند.

رجبلی بیان کرد: در قاره آسیا بعد از کشور چین ایران رتبه دوم و در کشورهای خاورمیانه رتبه اول را دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان تأکید کرد: تعداد بسیار زیادی از کاربران فضای مجازی در وبگردی‎های خود به سایت‌های گوناگون مراجعه می‎کنند که برابر آمار آنطور که مورد انتظار است باعث تولید علم نمی‎شود.

وی اضافه کرد: اکثر سازمان‎ها و نهادهای دولتی مردم را به حضور در فضای مجازی دعوت می‎کنند که ثبت‎‎نام دانشگاه و مدارس، انتخاب رشته، پرداخت قبض و اعلام نتایج آزمون از جمله آنها است.

رجبلی متذکر شد: اما هیچ یک از این سازمان‎ها، آموزشی در خصوص خطرها و آسیب‎ها در این فضا را نمی‎دهند که این عدم آموزش در بسیاری از موارد باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‎شود. 

ارتباط با رسانه‎ها اولویت پلیس فتا

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: رسالت پلیس فتا در فضای مجازی، اطلاع‎رسانی و بالابردن آگاهی مردم در خصوص آسیب‎هایی است که می‎تواند متوجه شهروندان شود.

وی افزود: در این زمینه پلیس فتا با ایجاد هماهنگی با اداره آموزش و پرورش و مراکز علمی و سازمان‎های دیگر آموزش‎های لازم در خصوص این فضا را در زمان‎های مختلف را در دستورکار خود قرار داده است.

رجبلی تأکید کرد: به همین ‎منظور یکی از برنامه‎های با اولویت پلیس فتا در سال 1392 استفاده از فضای رسانه، خبرنگاران و مطبوعات است که این همکاری مستحکم بین پلیس و رسانه می‌تواند باعث کاهش آسیب شهروندان به خصوص در حوزه فضای مجازی شود تا موجب کاهش جرم در فضای مجازی شود. 

81 درصد جرائم فضای مجازی کشور را جرائم مالی تشکیل می‎دهد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: برابر آمار در کشور در سال 1391، 81 درصد جرائم فضای مجازی را جرائم مالی، 13 درصد جرائم غیراخلاقی، سه درصد انتقام‌جویی، دو درصد سرگرمی و کنجکاوی و یک درصد سایر جرائم بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین این جرائم در جهان 54 درصد جرائم مالی، 26 درصد جرائم غیراخلاقی، 9 درصد سرگرمی و کنجکاوی، هشت درصد انتقام جویی و سه درصد سایر جرائم بوده است.

رجبلی اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری در استان گلستان از جرائم فضای مجازی، 60 درصد برداشت از حساب بانکی، 20 درصد انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و 20 درصد سایر جرائم بوده است.

وی ابراز داشت: در همین مدت از 60 درصد جرمی که در خصوص برداشت از حساب بانکی انجام شده 75 درصد آن کشف شده است.

سن جرائم در فضای مجازی پایین آمده است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان تأکید کرد: با توجه به اینکه گفته می‎شود پلیس فتا پلیس نوینی است، اما متأسفانه سن جرائم در این فضا نسبت به فضای واقعی و فیزیکی پایین آمده است.

رجبلی عنوان کرد: براساس آمار نسبت به سال گذشته 71 درصد رشد جرائم را شاهد بودیم و در این راستا نتیجه افزایش فعالیت بیش از پیش پلیس گلستان 100 درصد افزایش کشف جرم بوده است.

وی در پایان اذعان داشت: درصد کشف وقوع در سه ماهه ابتدای سال 1391، 1/63 درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سال‌جاری 7/72 درصد بوده است.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول