اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

‌سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های‌ موجود در کهگیلویه استفاده کنند

فرماندار کهگیلویه در بازدید از طرح بزرگ احداث کارخانه آجر در دهدشت با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در بخش معدن گفت: سرمایه‌گذاران باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

‌سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های‌ موجود در کهگیلویه استفاده کنند

ابراهیم جعفری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: کارخانه آجر  دهدشت یکی از سه طرح بزرگ مهر ماندگار کهگیلویه به شمار می‌رود که در صورت بهره‌برداری در توسعه منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش معادن بازدهی خوبی دارد تصریح کرد: سرمایه‌گذاران باید جهت ایجاد بنگاه‌های معدنی در شهرستان از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

جعفری اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها‌ی ارزشمندی که در بخش معدن در شهرستان وجود دارد می‌توان با شناسایی مزیت‌ها و تمرکز بر این بخش اقتصاد منطقه را متحول کرد.

وی اشتغالزایی را از دیگر اثرات سرمایه‌گذاری در بخش معدن خواند و ابراز داشت: راه‌اندازی کارخانه آجر زمینه اشتغال بیش از 600 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم می‌سازد.

جعفری با اشاره به اینکه این طرح مشکل استان در زمینه تولید آجرهای سفال و کف در استان را برطرف خواهد کرد افزود: این کارخانه نقش مهمی در رشد و توسعه استان خواهد داشت.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه با بیان اینکه کار احداث ساختمان‌های مورد نیاز و محوطه‌سازی انجام شده است خاطرنشان کرد: کلیه زیرساخت‌ها برای نصب ماشین‌آلات تکمیل و بخشی از ماشین‌آلات خریداری‌ شده در محل کارخانه مستقر شده است.

جعفری ادامه داد: انتقال مابقی ماشین‌آلات خریداری شده از خارج کشور در دست اقدام است و به زودی کارشناسان و تکنسین‌های خارجی به منظور نصب ماشین‌آلات در کارخانه مستقر می‌شوند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به کلنگ‌زنی کارخانه بزرگ آجر در سال 88 در زمینی به مساحت 230 هزار متر مربع ، سرمایه‌گذاری ریالی این طرح را بالغ بر 98 میلیارد برآورد کرد و گفت: قریب به 10 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی این طرح پیش‌بینی شده است که با توجه به طولانی شدن روند اجرای طرح این میزان افزایش خواهد یافت.

جعفری از پیشرفت اولیه اجرای طرح ابراز رضایت کرد و اذعان داشت: فرمانداری و مجموعه مدیریت شهرستان در راستای تسریع در روند اجرای طرح نهایت همکاری با سرمایه‌گذار را خواهند داشت.

انتهای پیام/82016/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول