اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

هفتمین شهرک فناوری کشور در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از راه‌اندازی هفتمین شهرک فناوری کشور در استان قزوین خبر داد و گفت: مصوبه راه‌اندازی این شهرک از هیئت دولت دریافت شده و مقدمات آن در حال انجام است.

هفتمین شهرک فناوری کشور در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالقهار ناصحی در همایش آموزشی تخصصی «بسته بندی کالا» که ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با راه‌اندازی این شهرک، استان قزوین به قطب بسته‌بندی کشور تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنایع کوچک افزود: ایجاد خوشه‌های صنعتی از راهکارهای حل مشکلات در بخش صنایع کوچک به شمار می‌رود که استفاده از آن در 15 سال اخیر مورد توجه جدی صنعتگران قرار گرفته و بهره‌گیری از آن اثرات خوب و تأثیرگذاری در واحدهای تولیدی کوچک داشته است.

این مسئول با اشاره به اهداف خوشه‌بندی صنعتی گفت: تولید با حداکثر ظرفیت، رشد کسب و کارهای جدید، تخصصی شدن فعالیت‌ها، فراهم ساختن زمینه لازم برای ایجاد فناوری‌های جدید، افزایش فرصت‌ها و کاهش چالش‌ها، هم‌افزایی بین یکدیگر و بالا بردن تغییر پذیری در برابر تغییرات بازار از اهداف توسعه خوشه‌های صنعتی برای واحدهای تولیدی کوچک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: با توجه به ظرفیت استان قزوین در بخش بسته‌بندی نخستین خوشه‌ای که توسعه آن مورد توجه قرار گرفت، خوشه بسته‌بندی بود که پس از انجام کارهای مطالعاتی در این حوزه خوشه صنعتی بسته‌بندی در سال 91 و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در استان قزوین آغاز شده است.

ناصحی با اشاره به اهداف راه‌اندازی خوشه صنعتی بسته‌بندی در استان قزوین بیان کرد: خوشه صنعتی بسته‌بندی با هدف افزایش تولیدات، برخورداری از بازار مناسب، بهره‌وری و در نهایت تولید ثروت از سال گذشته در این استان آغاز شده و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: صنعت بسته‌بندی اهمیت وی‍ژه‌ای در فروش محصول به خصوص صادرات دارد، ‌در همین خصوص استان قزوین تمرکز ویژه‌ای بر روی صنعت بسته‌بندی دارد، به طوری که 10 درصد صنعت بسته‌بندی کشور را در اختیار داریم.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در زمینه بسته‌بندی کالا گفت: طراحی کتاب تخصصی بسته‌بندی، اجرای کارگاه‌های آموزشی بسته‌بندی، برگزاری تورهای صنعتی، حمایت‌های پایان نامه‌های کارشناسی ارشد در زمینه بسته بندی، طراحی پرتال تخصصی بسته بندی و تهیه فیلم وضعیت خوشه بسته‌بندی استان قزوین از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت در سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های سال جاری این دستگاه اجرایی بیان کرد: برگزاری مسابقه بزرگ کشوری در زمینه طراحی‌های بسته‌بندی با محوریت قزوین و با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین مهم‌ترین برنامه‌ای است که در زمینه طراحی بسته‌بندی در سال جاری اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/77010/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول