اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

یک پنجم از مجوزهای استخدامی در خراسان شمالی محقق شد

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاکنون صرفاً یک پنجم از مجوزهای استخدامی برای خراسان شمالی محقق شده است.

یک پنجم از مجوزهای استخدامی در خراسان شمالی محقق شد

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به مصوبه جذب سه هزار و 750 نیرو در دستگاه‌های خراسان شمالی به منظور همترازی تشکیلات اداری استان با سایر استان‌ها اظهار کرد: با وجود آنکه این مجوزها بر اساس مصوبات از طریق دستگاه‌های مرتبط گرفته شده است، لیکن از این تعداد تنها آگهی به‌کارگیری 750 نیرو در دستگاه‌های استان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه طبق وعده معاون توسعه منابع انسانی استاندار قرار است تا سهم سه هزار و 750 نفری به‌کارگیری نیرو در خراسان شمالی ظرف 6 ماه آینده تحقق یابد، افزود: البته با این روند بعید به نظر می‌رسد تا تمامی سهم استان برای جذب این نیرو به خاطر کمبود زمان محقق شود.

ثروتی روند جذب نیرو در قالب این سهمیه استخدامی در دستگاه‌های خراسان شمالی را خوب ندانست و خواستار تسریع در برگزاری آزمون‌های استخدامی شد.

وی تاکید کرد: این سهم استخدامی استان مربوط به سنوات گذشته بوده که هیچ ارتباطی با طرح مهر آفرین دولت ندارد و مجلس نیز برای ارتقای سطح تشکیلاتی استان با این مصوبه موافق است.

وی با بیان اینکه خیلی از دستگاه‌های استان نیرو نداشته و سرویس دهی به مردم با مشکلات مواجه است، تصریح کرد: این مهم باعث اختلال در روند پاسخگویی و خدمات دهی به مردم و گره گشایی از مشکلات شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی وجود 2 هزار تحصیل کرده بیکار در استان را برشمرد و گفت: به طور حتم با تحقق تمامی مصوبات مربوط به جذب نیروها در دستگاه‌های خراسان شمالی بخشی از مشکلات بیکاری و همچنین نبود نیروی کارشناسی در دستگاه‌ها برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استخدام سه هزار و 750 نفر نیرو در دستگاه‌های این استان کاملاً قانونی است، افزود: باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات استان نهایت استفاده شود.

*80 خانوار حصارگرمخان بجنورد برق ندارند

ثروتی همچنین از عدم برخورداری 80 خانوار حصار گرمخان بجنورد از برق را مورد انتقاد قرار داد.

وی افزود: باید شرکت برق نسبت به برق رسانی به این خانوارها سریع‌تر اقدام کرده تا مشکل موجود برطرف شود.

به گزارش فارس، حصار گرمخان در 17 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

* استان در استفاده از منابع اوراق مشارکت ضعیف است

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین خراسان شمالی را در استفاده از منابع اوراق مشارکت طرح‌ها ضعیف عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مجلس 30 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و سهام دولتی پیش بینی شد، گفت: سهم خراسان شمالی از این میزان اوراق رقم قابل توجهی بوده که تاکنون بلااستفاده مانده است.

ثروتی استفاده از منابع اوراق مشارکت را برای اجرا و پیشبرد طرح‌های عمرانی را مهم خواند و افزود: متأسفانه سهم استان از این اوراق به خاطر ضعف عملکرد مسئولان مغفول و معطل مانده است.

*انتقاد از عدم جذب 20 میلیارد ریال اعتبار دانشکده علوم قرآنی

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به عدم جذب 20 میلیارد ریال اعتبار دانشکده علوم قرآنی بجنورد انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: این اعتبار از سوی نمایندگان استان برای این دانشکده مصوب که متأسفانه تاکنون جذب نشده است.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول