اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 45 حرفه صورت گرفت

برگزاری آزمون‌ پایان دوره و متقاضیان صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه‌ها

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از برگزاری آزمون‌های پایان دوره و متقاضیان صنعت ساختمان و تفاهمنامه‌ها در بیش از 45 حرفه خبر داد.

برگزاری آزمون‌ پایان دوره و متقاضیان صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه‌ها

جمشید رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: سومین مرحله آزمون سنجش مهارت پایان دوره کارآموزان فنی و حرفه‌ای بخش دولتی و خصوصی و متقاضیان آزمون‌های صنعت ساختمان و صنایع دستی، فرش و نان و غله برگزار شد.

وی ادامه داد: مرحله کتبی آزمون سنجش مهارت در حوزه صنعت ساختمان، تفاهمنامه‌ها (صنایع دستی، فرش و نان و غله و... ) در بیش از 45 حرفه و در هشت حوزه امتحانی به صورت چهارگزینه‌ای به طور همزمان در سراسر استان برگزار شد.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای  همدان با بیان اینکه این آزمون در 13 تیرماه برگزار شد، افزود: 481 نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنعت ساختمان شرکت داشتند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از 70 درصد از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون عملی شدند.

رحیمی ابراز داشت: نزدیک به 600 نفر در حوزه‌های صنایع دستی، فرش و نان و غله و... که در همان تاریخ برگزار شد، متقاضی سنجش صلاحیت بودند.

وی در مورد آزمون پایان دوره کارآموزان نیز بیان داشت: در سومین آزمون پایان دوره سال جاری بیش از 4 هزار و 600 نفر در 175 حرفه شرکت داشتند که از این تعداد بیش از 2 هزار و 300نفر زن و بیش از 2 هزار و 200  نفر مرد بودند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای  همدان یادآور شد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است. وی ابراز داشت: متقاضیان پس از قبولی در آزمون کتبی برای شرکت در آزمون عملی به محل برگزاری آزمون مربوطه خود مراجعه کنند.

رحیمی در مورد شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت افزود: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول 70 ≤ (نمره آزمون کتبی × 25%) + (نمره آزمون عملی × 75% ) است.

انتهای پیام/89002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول