اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پهن شدن سفره‌های افطار خداجویان در صحن امام مهربانی‎ها

مشهدالرضا(ع) کعبه عاشقان و دلدادگان و حریم امن رضوی در ماه میهمانی خدا میزبان زائران و مجاوران است شهری که غروب آفتاب، سفره‌های افطار خداجویان در صحن و سرای بارگاه امام مهربانی‎ها پهن می‌شود.

پهن شدن سفره‌های افطار خداجویان در صحن امام مهربانی‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وقتی روزمرگی امانت را می‌برد به دنبال پناهگاهی می‌گردی که همانند یک چتر تو را از این همه آسیب در امان دارد و اکنون چتر خداوند برایت پهن شده است.

با رسیدن رمضان در آسمان شوری به پا شده است، هیاهویی که درک کردنش از ما ساخته نیست؛ 30 روز عاشقی و عشق بازی در راه است و خود را برای آن آماده کرده‌ایم.

شانه به شانه صف می‌کشند دست‌های نیاز که رو به سوی آسمان بلند شده‌اند، زمزمه‌های اللهم انی اسئلک می‌آید وقت سحر است؛ احساس می‌کنی پاهایت از روی این زمین خاکی بلند شده و قد کشیده‌ای تا به سمت آسمان برسی به سمت معشوق.

بارالها در این ماه پربرکت دلم امیدوار رحمت توست و خاطرم جمع لطف تو ...

 

همانگونه که رسول مهر (ص) می‌فرمایند: «اگر بدانید در رمضان چه برای شما تقدیر شده است، سپاس خود را برای خدا افزون می‎کنید»؛ در واقع این نیازهای مناجات است که تو را سر پا نگه می‌دارد تا این روزهای گرم تابستان را با خنکی رمضان سپری کنی.

مشهدالرضا(ع) کعبه عاشقان و دلدادگان، کعبه فقرا و حریم امن رضوی در ماه میهمانی خدا میزبان زائران و مجاورانی است که در این ماه پر برکت راز و نیاز و مناجات خود را با حضور در این حرم قدسی باخدای خود در میان می‌گذارند.

هر سال با غروب آفتاب سفره‌های افطار خداجویان در صحن و سرای بارگاه امام مهربانی‎ها پهن می‌شود؛ سفره‎های گشوده و کنار هم، صف در صف قد کشیده و پهن شده است، نور چراغ‌های صحن هدایت می‌تابد به سفره‎ها و صدای الله اکبر اذان در فضا بلند می‎شود نمازگزاران اقامه می‎کنند و تکبیرة‌الاحرام، آیات الهی زیر لب زمزمه می‎شود، رکوع نمادی از خشوع را در دل‎ها متجلی می‎کند و در سجده به اوج خود می‎رسد.

بارالها سفره برکتت را گشوده‌ای تا من میهمانت شوم، ای کاش قدر میزبان را بدانم، الهی! توفیق ده رمضان امسال نام‌های زیبایت از همه وجودم برخیزد و فرصت ده، رمضان امسال شب قدر را قدر بدانم و درک کنم، توفیق ده وقت سحر لحظه دلدادگیم باشد و از لحظه سحر تا افطار تنها ذکرم برای تو باشد.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول