اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیلی‌ها سر‌آمد جشنواره سینمای جوان شدند

درخشش اردبیل در «بام ایران»

در چهل و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، دفتر اردبیل برترین جوایز این جشنواره را به خود اختصاص داد.

درخشش اردبیل در «بام ایران»

سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در چهل و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان «بام ایران» استان اردبیل با 9 فیلم و دو فیلمنامه در صدر جدول آماری آثار راه یافته به جشنواره قرار داشت و توانست بهترین‌های جشنواره را به خود اختصاص دهد.

سعیده عدلی خاطرنشان کرد: در بخش فیلمنامه از میان شش منتخب عیان، اوزلمه، بازتاب از اردبیل، ادریس، فرنکشتاین رها شده، مادران چگونه می‌میرند جایزه بهترین فیلمنامه شامل دیپلم افتخار و 7 میلیون ریال مشترکاً به بهزاد آزادی برای فیلم داستانی «ادریس» از شاهین‌دژ و رضا جمالی برای فیلم داستانی «بازتاب» از اردبیل اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صدا از میان پنج کاندیدا، لچک از اردبیل، سه چنک حاک، یک لحظه دیرتر از اردبیل، ساچمه از اردبیل، گفت‌وگوی منتشر نشده ژاله، حسن قورچیان به خاطر صداگذاری فیلم داستانی «ساچمه» از اردبیل توانست دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال را به خود اختصاص دهد.

سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر اردبیل یادآور شد: حسن شبانکاره برای صدابرداری فیلم داستانی «یک لحظه دیرتر» از اردبیل موفق شد تندیس جشنواره و مبلغ 7 میلیون ریال را از آن خود کند.

عدلی گفت: در بخش بهترین کارگردانی فیلم داستانی از میان شش کاندیدا، لچک از انجمن سینمای جوانان اردبیل، گفت‌وگوی منتشر نشده ژاله، فرانکشتاین رها شده، یک لحظه دیرتر از اردبیل، من قدیمی هستم، دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال به یوسف یزدانی برای فیلم «یک لحظه دیرتر» از اردبیل  اهدا شد.

این مسئول بیان داشت: در بخش بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی از میان سه کاندیدا شکار نور، یادگار بهشت و قارقا از اردبیل، زینب قربانی فریاد موفق شد دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال را به خاطر فیلم «قارقا» از اردبیل از آن خود کند.

سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر اردبیل افزود: در بخش استعداد جوان هم از میان چهار کاندیدا روز تولد، اوزلمه، مادران چگونه می‌میرند، قورشاق از انجمن سینمای جوانان اردبیل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال به مرتضی نژادی برای فیلم داستانی «قورشاق» از اردبیل اهدا شد.

عدلی تصریح کرد: در بخش بهترین مجری طرح یا تهیه کننده از میان چهار کاندیدا انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر اردبیل، عبدالحسین رضوانی برای فیلم گفت‌وگوی منتشر نشده ژاله، انجمن سینمای جوانان مشهد، نقی نعمتی برای فیلم‌های ساچمه و یک لحظه دیرتر از اردبیل، دیپلم افتخار به انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل اعطا شد.

وی ادامه داد: بهترین فیلم داستانی در بخش سینمای جوان از میان چهار کاندیدا صندلی سیاه، نشانی، قورشاق از انجمن سینمای جوانان اردبیل، 10:10 مرتضی‌نژادی موفق شد به خاطر فیلم داستانی «قورشاق» از اردبیل دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون و 500 هزار را به خود اختصاص دهد.

سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر اردبیل گفت: بهترین فیلم تولید شده توسط دفاتر انجمن از میان چهار کاندیدا من قدیمی هستم، بخواب آرام از انجمن سینمای جوانان اردبیل، لچک از انجمن سینمای جوانان اردبیل، نقطه سر خط تندیس جشنواره و مبلغ 8 میلیون ریال و حمایت از تولید به اثر بعدی هایده مرادی برای فیلم داستانی «لچک» از دفتر اردبیل اهدا شد.

عدلی تاکید کرد: در بخش ویژه اقتباس ادبی از متون کهن و معاصر تندیس جشنواره و مبلغ 4 میلیون ریال به همراه حمایت از تولید طبق ضوابط اعلام شده به محمد آریانی برای فیلمنامه «وقتی زیباترین گل دنیا روئید» از انجمن سینمای جوانان اردبیل اعطا شد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همچنین فیلم «نوروز در نئور» کار عبدالله عزیزی در بخش تصویربرداری و بخش بهترین کارگردانی فیلم مستند کاندیدای دریافت جایزه بود.

انتهای پیام/62003/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول