اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح ترافیک

سفرها در محدوده مرکزی شیراز به یک پنجم می‌رسد

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز با بیان اینکه در پیک ترافیک 25 هزار خودرو در محدوده مرکزی شیراز تردد دارند، از کاهش تعداد سفرها با اجرای طرح ترافیک به یک پنجم میزان فعلی خبر داد.

سفرها در محدوده مرکزی شیراز به یک پنجم می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا امین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنابر مطالعات مشاور انتظار داریم با اجرای طرح ترافیک تعداد خودروها به پنج تا 7 هزار برسد.

این مسئول شهری بیان کرد: در حال حاضر 6 هزار خودروی اداری سازمانی شناسایی شده و مجوز عبور را در طرح ترافیک دریافت کرده‌اند.

وی افزود: 3 هزار مجوز نیز برای بیماران خاص صادر شده و 300 خودروی شرکت‌ها که در محدوده هستند نیز برای دریافت مجوز ثبت‌نام کرده‌اند.

امین ادامه داد: 3 هزار خانواده ساکن محدوده و یک‌هزار متخصص و کادر بیمه‌ای نیز در شمار ثبت نام کنندگان برای مجوز تردد هستند.

وی تصریح کرد: در تهران ساکنان محدوده مانند بقیه مردم مشمول زوج و فرد هستند اما ما به دستور شورای شهر این استثنا را در نظر گرفتیم.

این مسئول سرویس مدارس، تاکسی تلفنی‌ها و برخی موارد دیگر را نیز در شمول مجوز ذکر و بیان کرد که پس از تصویب در وزارت کشور این موارد به تفکیک اعلام می‌شود.

امین اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد مجوزهای ساکنان محدوده به 10 هزار نفر برسد.

وی در پاسخ به سئوال برخی خبرنگاران که مابه‌التفاوت تعداد مجوزها و تعداد خودروی تردد کننده در اوج ترافیک را ناچیز دانستند، گفت: این تعداد خودروی مجوز داده شده همواره در تمام ساعات و همگی با یکدیگر تردد ندارند و ساکنان محدوده مرکزی شهر نیز در ساعات محدودی عبور و مرور می‌کنند.

امین ابراز داشت: جراحان نیز که مجوز تردد دارند باید در زمان خاصی از آن استفاده کنند و این تعداد ثبت‌نام به معنای آن نیست که مجوز تردد دائمی و 24 ساعته داده شود.

وی در مورد ادارات نیز ابراز داشت: بنا داشتیم گران‌ترین نرخ مجوز را به ادارات اختصاص دهیم تا به نوعی با سیاست‌های دولت در مورد صرفه‌جویی در هزینه‌های دولتی هماهنگ بوده و عامل بازدارنده‌ای در تردد بیهوده ایجاد کنیم اما شورای شهر این نرخ را تعدیل کرد.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز تصریح کرد: دو ماه باقی مانده از تابستان بهترین فرصت برای اجرای طرح ترافیک است چراکه با آغاز پاییز و شروع مدارس و جابه‌جایی منازل خوب است طرح جا افتاده باشد.

انتهای پیام/2448/س30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول