اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد:

نیاز اساسی کهگیلویه و بویراحمد به استقرار بالگرد امداد و نجات

مدیر عامل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد صعب‌العبور بودن جاده‌های ارتباطی استان را عامل نیاز اساسی به بالگرد امداد و نجات عنوان کرد.

نیاز اساسی کهگیلویه و بویراحمد به استقرار بالگرد امداد و نجات

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مسعود مثنوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و تهنیت ماه مبارک رمضان به مسلمانان روزه‌دار به تشریح برنامه‌ها و عملکرد جمعیت هلال‌احمر استان پرداخت و اظهار کرد: این جمعیت در حوزه‌ها و بخش‌های مختلفی از جمله امداد و نجات جاده‌ای، اردوهای جهادی و حمایتی و استقبال از مسافران نوروزی فعالیت دارد.

وی بخش امداد و نجات را دارای وظایفی از جمله پوشش امداد جاده‌های درون شهری و برون شهری عنوان کرد و گفت: این سازمان به عنوان مستقل‌ترین تشکل در راستای خدمات‌رسانی به جوانان در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب ارائه خدمت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد اردوی جهادی و حمایتی را از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: این سازمان خدمات ارزشمندی را در راستای فعالیت‌ها بهداشتی و درمانی، جهادی و حمایتی به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

مثنوی بزرگترین طرح جمعیت هلال‌احمر را دو طرح نوروزی امداد و نجات در ایام نوروز و استقبال از مسافران بیان کرد و گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی 13 پست امداد و نجات ثابت و سیار، 130 آمبولانس و دیگر خدمات در ایام نوروز به مسافران در سطح جاده‌های مواصلاتی به استان خدمات‌رسانی می‌کردند.

این مسئول تیم عملیات امداد رسانی در طرح نوروزی را 197 تیم عنوان کرد و بیان داشت: این طرح از 15 اسفند 91 شروع و تا 15 فروردین سال جاری ادامه داشت که در پست‌های امداد و نجات 17 خیمه نماز برپا شد و خدماتی از جمله برپایی ایستگاه سلامت، توزیع بروشور و خدمات درمانی ارائه شد.

نیاز اساسی کهگیلویه و بویراحمد به بالگرد/مسئولان اهتمام ورزند

مثنوی دیگر خدمات‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز را برپایی ایستگاه سلامت خودرو عنوان و اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت در آبشار یاسوج و در ایام نوروز به مرحله اجرا گذاشته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود به نیازهای این جمعیت در حوزه امداد رسانی اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن جاده‌های ارتباطی آن می‌طلبد که بالگرد آموزش امدادی نیز در آن استقرار یابد.

مثنوی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که استقرار و نگهداری بالگرد نیازمند شرایط خاصی است از این رو رایزنی‌هایی با مدیرعامل فرودگاه یاسوج و استانداری صورت گرفته تا شرایط لازم برای استقرار بالگرد در استان فراهم شود.

این مسئول در ادامه نقش رسانه‌ها در تبلیغات و میزان نیاز جمعیت هلال‌احمر استان به بالگرد امدادی را موثر خواند و گفت: مسئولان ذی‌ربط باید با همکاری هم شرایط لازم برای ایجاد زیرساخت‌های استقرار بالگرد را فراهم کنند تا در مواقع اضطراری و ورود به مناطق صعب‌العبور بتوان از آن استفاده کرد تا در این زمان با مشکل خاصی در این خصوص روبرو نشویم.

وی، تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان جمعیت هلال‌احمر مقرر شد در صورتی که زیرساخت‌های استقرار بالگرد در استان فراهم و آشیانه‌ای در فرودگاه یاسوج برای آن در نظر گرفته شود به دلیل کوهستانی بودن کهگیلویه و بویراحمد یک بالگرد به این استان اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در پایان اذعان کرد: استقرار بالگرد نیازمند شرایط خاصی است، از این رو با توجه به جاده‌های صعب‌العبور  و کوهستانی بودن استان می‌طلبد مسئولان اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

انتهای پیام/82011/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول