اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و نویسنده ایرانی در زمینه عرفان اسلامی:

عرفان‌های کاذب را به ‌نام عرفان خواندن، ظالمانه است

محقق و نویسنده ایرانی در زمینه عرفان اسلامی گفت: عرفان‌های کاذب را به‌نام عرفان خواندن، ظالمانه است.

عرفان‌های کاذب را به ‌نام عرفان خواندن، ظالمانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، سی و دومین نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه مازندران پیش از ظهر امروز با حضور اسماعیل منصوری لاریجانی و با موضوع «اخلاق و عرفان» برگزار شد.

در این نشست ربیع نتاج دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه مازندران با تشریح اهداف این نشست شرح مختصری از زندگی نامه دکتر منصوری لاریجانی ارائه کرد و گفت: دکتر منصوری لاریجانی عرفان را در محضر استاد ذوالفنون علامه حسن‌زاده‌آملی و فقه را در محضر مقام معظم رهبری تلمذ کردند.

در ادامه این نشست، اسماعیل منصوری‌لاریجانی با اشاره به مفهوم علم گفت: علم صورت شی نزد انسان است که گاهی باعث فریب می‌شود ولی معرفت است که به حقیقت شی خواهد رسید که عرفان به این معناست که در فطرت انسان‌ها نهادینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت خودشناسی تصریح کرد: خودشناسی، زمینه خداشناسی است که انسان باید مصداق حدیث « من عرف نفسه فقد عرف ربه» باشد و لازم است حق را در خود متجلی کند؛ بنابراین نیاز است که اخلاق مورد توجه قرار گیرد که همه علوم باید در ضمن آن باشند که در غیر این صورت ضرباتی را وارد خواهد آورد.

لاریجانی در ادامه با گلایه از مطرح کردن اینکه عرفان‌های کاذب را به‌نام عرفان خواندن، ظالمانه است، تصریح کرد: عرفان مختص قرآن است که مصداق آیه « اشهد الله انه لا اله الا هو» است که از معشوق به عاشق می‌رسد و عرفان است که از تعلقات دنیوی انسان را منقطع می‌کند ولی برخی با اسم عرفان اعمال بسیار زننده‌ای را مرتکب می‌شوند که این وجه تسمیه نابجا و غلط است.

انتهای پیام/86025/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول