اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

سالگرد زلزله ارسباران به عنوان خاتمه بازسازی مناطق زلزله‌زده را اعلام می‌کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مصمم هستیم 21 مرداد، سالگرد زلزله ارسباران را به عنوان خاتمه بازسازی مناطق زلزله‌زده اعلام کنیم.

سالگرد زلزله ارسباران به عنوان خاتمه بازسازی مناطق زلزله‌زده را اعلام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، احمد علیرضابیگی ظهر امروز  در جلسه شورای مدیریت بحران استان در فرمانداری اهر با بیان این که مصمم هستیم 21 مرداد، سالگرد زلزله ارسباران را به عنوان خاتمه بازسازی مناطق زلزله‌زده اعلام کنیم، تصریح کرد: البته این امر به منزله توقف اقدامات نیست؛ بلکه به این معنی است که توانسته‌ایم از شرایط بحران عبور کنیم و به نیازمندی‌های ضروری مردم پاسخ دهیم.

احمد علیرضابیگی افزود: عمده توان دستگاه‌های اجرایی پس از اعلام خاتمه بازسازی فضاهای مسکونی، صرف توسعه زیرساخت‌ها و تامین امکانات معیشت پایدار در مناطق زلزله‌زده خواهد شد.

وی با بیان این که در موضوعات مختلف، در وضعیت خوبی به سر می‌بریم، خاطرنشان کرد: سکونت دایم مردم، مهم‌ترین دغدغه ما در مناطق زلزله‌زده بود که خوشبختانه در حال حاضر هیچ نگرانی از این بابت نداریم.

علیرضابیگی روند بازسازی واحدهای آسیب‌دیده شهری را نیز خوب توصیف کرد و افزود: تنها در شهر اهر به خاطر دارانبودن سند ملکی برخی واحدها، مشکل پرداخت تسهیلات وجود دارد که در این مورد نیز باید با اخذ مصوبه لازم، مشکل را مرتفع کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به 120 واحد کشاورزی آسیب‌دیده از زلزله ارسباران، گفت: مشکل استمهال وام‌های بانکی این واحدها از طریق معاونت برنامه‌ریزی استانداری پیگیری شود تا بتوانند از تسهیلات جدید برای جبران خسارت‌های وارده استفاده کنند.

وی با بیان این که در موضوعات توسعه‌ای، نیازمندی‌های اعتباری با اولویت اعتبارات استانی تامین می‌شود، افزود: تصمیم‌گیری برای تامین اعتبار دستگاه‌هایی همچون آب و فاضلاب و توزیع برق در نشست‌های تخصصی انجام خواهد شد.

علیرضابیگی با قدردانی از شرکت گاز استان در خصوص بازسازی شبکه گازرسانی، خاطرنشان کرد: در این بخش پیشرفت خوبی مشاهده می‌شود و با اجرای طرح‌های توسعه نیز شاخص بهره‌مندی مناطق زلزله‌زده از نعمت گاز افزایش خواهد یافت.

وی اجرای طرح‌های هادی روستایی را جزو برنامه‌های توسعه‌ای در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و افزود: با توجه به میزان خرابی‌ها، نمی‌توان با این موضوع به صورت عادی و متعارف برخورد کرد و باید با تصمیمات فوق‌العاده، برای استفاده از اعتبارات ملی پیگیری لازم انجام گیرد که در این زمینه ظرفیت نمایندگان مجلس می‌تواند کارگشا باشد.

علیرضابیگی تاکید کرد: این موضوع در مورد راه‌های مناطق زلزله‌زده نیز صادق است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بی‌مهری به آثار تاریخی مناطق زلزله‌زده را غیر قابل قبول دانست و افزود: این موضوع موجب یأس مردم می‌شود و باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

پیگیری جدی مرمت بیمارستان هریس

وی بحث بازسازی مساجد را نیز ضروری دانست و با تاکید بر طرح این موضوع در کمیسیون تخصصی دستگاه‌های مسئول، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و مشارکت مردم علاوه بر مصوبات دولتی را مورد تاکید قرار داد.

علیرضابیگی همچنین با بیان این که مرمت بیمارستان هریس باید به طور جدی پیگیری شود، تاکید کرد ضمانت‌های اجرایی لازم در این خصوص تامین شود.

انتهای پیام/6002/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول