اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اصفهان سومین استان باسواد کشور

95,46 درصد مردم اصفهان با‌سواد هستند / نرخ بی‌سوادی در اصفهان 4,5 درصد است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر 95,46 درصد مردم استان اصفهان با‌سواد هستند و نرخ بی‌سوادی در استان حدود چهار درصد است.

95,46 درصد مردم اصفهان با‌سواد هستند / نرخ بی‌سوادی در اصفهان 4,5 درصد است

محمد براتی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان یکی از استان‌های فعال در راستای مقابله با بی‌سوادی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان با برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، کم‌ترین نرخ بی‌سوادی را در سراسر کشور دارد.

وی اضافه کرد: اطلسی در سطح کشور به منظور مشخص شدن درصد میزان با‌سوادی تمام استان‌ها تهیه شده و در این اطلس با‌سواد‌ترین و بی‌سواد‌ترین هر یک از شهرستان‌های استان‌های موجود در سطح کشور مشخص شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به پایین بودن نرخ بی‌سوادی در استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 95.46 درصد مردم موجود در سطح استان اصفهان با‌سواد هستند و نرخ بی‌سوادی در استان حدود پنج درصد است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون برنامه‌های مختلفی در سطح استان برای ریشه‌کن شدن بی‌سوادی انجام شده است، ادامه داد: بیشترین آمار با‌سوادی به شهرستان خور و بیابانک اختصاص دارد و 97.3درصد مردم این شهرستان با‌سواد هستند.

براتی با بیان اینکه شهرستان‌های لنجان و نائین پس از خور و بیابانک با‌لاترین نرخ با‌سوادی را در استان به خود اختصاص داده‌اند، تاکید کرد: شهرستان فریدن نیز با 90.4 درصد کم‌ترین نرخ با‌سوادی را دارد، اما درصدد ریشه‌کن شدن کامل بی‌سوادی در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مقرر شده است که در راستای مقابله با بی‌سوادی در استان 100 درصد آموزش افراد توسط بخش خصوصی انجام شود، افزود: همچنین مقرر شده است که تا پایان برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی در اصفهان ریشه‌کن شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اصفهان در زمینه با‌سوادی به عنوان سومین استان کشور محسوب می‌شود و با نخستین استان با‌سواد کشور تنها 27 صدم درصد فاصله دارد.

انتهای پیام/63004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول