اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

32 معدن دارای پروانه همدان غیر فعال است

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه 70 معدن در شهرستان همدان دارای پروانه بهره‌برداری هستند، گفت: از این تعداد معدن 38 مورد فعال و 32 مورد تعطیل است.

32 معدن دارای پروانه همدان غیر فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق صبح امروز در کارگروه توسعه بخش معادن شهرستان همدان با اشاره به اینکه 70 معدن در شهرستان همدان دارای پروانه بهره‌برداری هستند، افزود: از این تعداد معدن 38 مورد فعال و 32 مورد غیرفعال و تعطیل است.

وی با بیان اینکه تعداد معادن تعطیل بسیار بالاست، افزود: در جلسات بعدی باید به تفکیک ابعاد معادن مشخص شود و نوع مشکلات آنها به تفکیک مورد بررسی قرار گیرد.

قهر‌مانی‎‌مطلق اخطاری که به معادن داده می‌شود را مطلوب دانست و گفت: تذکرات و ضرب‌الاجل‌هایی که در این راستا داده شده از سوی بهره‌برداران باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به مشکلات برداشت معادن از حوزه سد اکباتان نیز یادآور شد: باید این حوزه از برداشت معادن ساماندهی شود و با محدودیت‌هایی که انجام می‌شود باید کنترل‌شده‌تر رفتار کرد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه از پروانه‌های صادر شده برای معادن یک رونوشت نیز از سوی امور معادن به فرمانداری و بخشداری داده شود، افزود: بخشداری‌ها با نظارت محلی در روستاها در بخش معادن نیز می‌توانند کمک کنند تا برداشت‌های غیرمجاز نیز در آن انجام نشود.

وی در خصوص عدم نظارت بر معادن یادآور شد: 30 تا 40 معدن عددی نیست که نتوان بر آن نظارت کرد، بلکه باید این امر انجام شود و تا جلسه بعدی یک دور 38 معدن فعال بازرسی شود.

قهرمانی‌مطلق بازسازی معادن برداشت شده را نیز مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه اهالی ساکن در مناطق معدن چه در روستاها و چه در حاشیه شهرها از گودال‌های معادن که بهره‌برداران به حال خود رها کرده‌اند، ابراز نارضایتی کرده‌اند که باید مورد بازسازی قرار گیرد.

وی در پایان با تأکید بر ایجاد رشته‌های معادن در سازمان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای یادآور شد: مذاکره ایجاد رشته‌های واحد فرآوری معادن در مراکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز انجام شود.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول