اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌های کشور:

تنها 4 فرودگاه در کشور درآمدزا هستند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر تنها چهار فرودگاه در کشور درآمدزا هستند و درآمد و هزینه بسیاری از فرودگاه‌ها در کشور با یکدیگر برابری می‌کند.

تنها 4 فرودگاه در کشور درآمدزا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمود رسولی‌نژاد در مراسم اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی فرودگاه شهید صدوقی یزد اظهار داشت: فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز از جمله فرودگاه‌هایی است که بیش از درآمد، هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: درآمد فرودگاه یزد چهار میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که از این میزان تنها دو میلیارد و 700 میلیون تومان وصول شده در حالی که هزینه‌های جاری آن به بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون تومان در سال می‌رسد.

رسولی‌نژاد عنوان کرد: هزینه‌های توسعه فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز دو میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که تنها بخشی از این مبلغ در سال جاری به آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان یزد، تعداد پروازهای این فرودگاه نسبتا خوب است، افزود: سالانه چهار هزار و 400 پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود که در این پروازها 480 هزار مسافر جابه‌جا می‌شوند.

رسولی‌نژاد اظهار امیدواری کرد که فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز هرچه سریع‌تر بتواند به زمره فرودگاه‌های درآمدزای کشور بپیوندد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با ساخت هواپیمای بومی با سرنشین بالای 150 نفر در کشور، وضعیت حمل و نقل هوایی با تحول مواجه شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در این مراسم همچنین دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی از سوی فرودگاه شهید صدوقی یزد را اتفاقی خوب قلمداد کرد و افزود: فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجمین فرودگاه کشوری است که این گواهی‌نامه بین‌المللی را دریافت کرده است.

انتهای پیام/2464/و20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول